INTRESSEOMRÅDEN

E-POST

ule.johansson@kemi.se

Ule Johansson

Varför engagerar du dig i STF?
Naturen är vår största tillgång. Den behöver både vårdas och användas. Att göra den tillgänglig och samtidigt omhändertagen ser jag som vårt uppdrag. Att locka våra gäster till nya områden, att sprida ut sig blir allt viktigare. Att locka de som ännu inte vandrat att ta steget ut i naturen. Kanske ska vi skapa något som kunde heta ”In Vandring”. En vandring in i naturen. STF har allt som behövs och de vore roligt att få vara med och diskutera framtida möjligheter

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
Jag skulle vilja utveckla nya introduktionspaket för de som aldrig övervägt en vandring. Jag skulle också vilja ta fram nya vandringsförslag som inkluderar beskrivningar om hur man tar sig till start och från målet, likt det som STF nu gör med triangeln Abisko-Kårsavagge-Abiskojaure-Abisko. Sprida ut oss vandrare till fler områden, inklusive underlätta vandring över gränsen till Norge. Kan vi få till gränsöverskridande kartor? Eftersom jag arbetar med miljö skulle jag vilja bidra till utveckling av materialval, energianvändning, val av matråvaror, transporter, etc. Det finns naturligtvis fler saker som engagerar men de här var de jag först kom att tänka på.