INTRESSEOMRÅDEN

E-POST

carl.lundberg@fd.stfturist.se

Carl Lundberg

Vad skulle du vilja se för utveckling inom STF?

Svenska turistföreningen är en stor aktör inom både turistnäring och friluftsliv. Med styrka följer även ansvar och därför är det viktigt att vi inom STF handlar med eftertanke och eftertryck för att göra gott, skapa glädje och forma framtiden.

Vilken är den viktigaste framtidsfrågan för STF?

Hållbarhet för klimat och miljö är samtidens viktigaste fråga och därmed även STFs. Genom sin uppbyggnad och position har STF möjlighet att vara med och leda Sverige framåt inom både hållbarhet och andra viktiga frågor.

Beskriv kort vem du är och varför du vill engagera dig inom STF.

Jag har två mandatperioder som medlemsombud bakom mig och arbetar inom turism och friluftsliv som bergsguide.