LANDSKAP

E-POST

camilla@naturhotell.se

Camilla Jönsson

Varför engagerar du dig i STF?
STF står för viktiga värden, med hållbarhet, närhet till naturen, kunskap om Sveriges natur och svenska upplevelser i fokus. Som aktör med Nyrups Naturhotell är det självklart för oss att vara en del av STF. För mig som person är det viktigt att STF står rustat och kan vara en viktig aktör i samhället både idag och framöver, och jag hoppas kunna bidra lite till den fortsatta utvecklingen .

Vad skulle du vilja utveckla inom STF?
STF är redan en utmärkt franchiseorganisation som arbetar målmedvetet med sin kvalitet, men för att möta behoven och säkra en fortsatt positiv utveckling behöver vi arbeta än mer med upplevelsen i fokus och med ytterligare professionalisering av värdskapet. Det är också viktigt att sätta själva reseanledningen i fokus, även om vi har många fantastiska boenden är det sällan just boendet som är själva reseanledningen. STF är idag också som organisation en relativt homogen grupp aktörer, för att möta det globaliserade samhället behöver vi arbeta medvetet med inkludering på alla plan och i alla vrår av STF:s organisation