Träningsresor

Här bjuder vi på några spännande inspirationsförslag från utvalda anläggningar som är lite extra duktiga på just träningsresor. Förslagen kan givetvis justeras, beroende på era behov och önskemål.

Träningsro och inspiration i Vålådalen

valadalen_collage
Den underbara fjällmiljön gör Vålådalen till en inspirerande plats att träna hårt på – sommar som vinter. Det vet Svenska Längdlandslaget, Vasaloppsvinnare och skidskyttar, det vet elitlöpare, fäktare och boxare, liksom glada motionärer och livsnjutare. Våra längdspår håller världsklass och erbjuder 50 km med varierande svårighetsgrad. Drygt 7,5 km är elljusspår. Teknikspåret på idrottsplatsen är belyst, liksom skidskyttestadion med 16 banor. I Vålådalen hittar du även miltals löpspår och fjälleder för trailrunning i fantastisk fjällmiljö. I området finns orienteringskartor, sommartid med utsatta kontroller. Cyklingen runt fjällstationen är mycket populär med 75 km natursköna leder och klassiska turer som Blanktjärnsrundan och Bäverkroken. Fjällstationens fullstora idrottshall med gym, lämpar sig väl för fysträning och bollsporter. Som ett bevis på vår höga kvalitet är vi Officiellt Vasaloppscenter för längdskidor, löpning och cykel. I Vålådalen är det nära till allt. Inom 2-3 minuter tar du dig från ditt rum till träning, vallabod, bastu, badtunnor, reception och restaurang. Restaurang Olgas Matsal har omvittnat god och näringsriktig mat för dig som tränar. Kopplar av gör du i vår sköna relaxavdelning med bastu och badtunnor.

Prisexempel Vålådalen

Boende med del i 2-4-bäddsrum i tre nätter på STF Vålådalen Fjällstation.
Helpension (frukost, lunch- och enrättsmiddagsbuffé).
Idrottskort som inkluderar spåravgift, bastu, badtunnor och tillgång till idrottshall med gym.

Barn 0-15 år har 30% rabatt
Frånpris: 2 055:-/person

Längdläger på STF Grövelsjön Fjällstation- officiellt Vasaloppscenter

bildtrios_traning2
Toppa formen tillsammans med din lokala längdskidklubb i fantastisk fjällmiljö på STF Grövelsjön Fjällstation. Vintertid finns här drygt 10 mil preparerade skidspår utanför dörren, som både ger möjlighet till teknikträning och egen mängdträning. Efter en dag i spåret kopplar ni av med härlig bastu och en välsmakande middag i vår restaurang med panoramavy över de norska gränsfjällen. Vi tar hand om matlagningen så att ni kan fokusera på träningen. För stela kroppar finns möjlighet att boka välgörande sportmassage. Välj mellan flera boendealternativ i olika prislägen och komfort.

Prisexempel Grövelsjön

Boende med del i 2-4 bäddsrum i tre nätter på STF Grövelsjön Fjällstation.
Helpension från middag ankomstdagen till lunch avresedagen.
Övrigt: Spårmärke. Tillgång till fullt utrustade faciliteter för skidvallning. Tillgång till fullt utrustad konferenssal för ex genomgång av filmad teknikanalys.

Barn (6-15 år) 2150:-/person
Frånpris: 2850:-/person

Cykelläger på Österlen

bildtrios_traning4
Slipa på form och teknik under ett cykelläger på vackra Österlen. På STF Skåne Tranås bor ni i genuin österlensk bymiljö, mitt i Österlens hjärta. Den kuperade naturen med gamla bondgårdar, ståtliga slott, fiskelägen med tjärdoft, vackra stränder och stora äppelodlingar gör Österlen till en riktig pärla i den skånska idyllen. Tillsammans med en f.d tävlingscyklist som teknisk tränare och support ger ni er ut på de österlenska vägarna, förslagsvis ett längre pass på ankomstdagen och ett lite kortare pass på avresedagen. Efter en dag på cykelsadeln slår ni er ner till dukat bord och avnjuter en middag i vandrarhemmets matsal. På kvällen ges det tillfälle för filmad teknikanalys och föredrag.

Prisexempel Österlen

Boende med del i 2-4 bäddsrum i en natt på STF Skåne Tranås Vandrarhem.
Helpension med lunch, middag, frukost, lunch och fika.
Teknisk tränare och support.
Tillgång till mötesrum för filmad teknikanalys.

Frånpris: 1800:-/person

Orienteringsläger i Karlshamn

bildtrios_traning5
Slipa formen med varierande träningspass i Karlshamns skogs- och kustterräng. Träningarna lägger ni upp själva eller tar hjälp av en lokal orienteringsklubb för att ta fram för stunden lämpliga banor. På STF Karlshamns Vandrarhem bor ni prisvärt och bekvämt under ert träningsläger. I rummen finns förutom sköna sängar också wc, dusch och kylskåp. Fri bilparkering vid vandrarhemmet och vid tågstationen finns det plats att ställa bussar, ca 400 meter bort. Ni har dessutom tillgång till stort tillagningskök, som passar för både frukost eller middag plus tvättstuga för tvätt eller torkning av blöta kläder och skor. Vi kan också erbjuda träningstillfällen med någon av våra lokala tränare inom både konditions, styrketräning eller natural training. Exempelvis löpskolning eller fyspass på fightcenter där både styrka och kondition sätts på prov. Även kiropraktor och upplägg av enskilt träningsprogram kan ordnas i samband med ert träningsläger hos oss.

Prisexempel Karlshamn

Boende med del i 2-bäddsrum i två nätter på STF Karlshamn Vandrarhem.
Två frukostar.

Frånpris: 560:-/person