Hyr din utrustning på fjället

Våren är en fantastisk tid att uppleva fjällen och ljuset. Du som är på väg vet väl att du kan hyra din utrustning på plats? Att hyra istället för att köpa nytt är också ett bra tillfälle att lära dig något nytt! Vi hjälper gärna till. Vi har flera fjällstationer som hyr ut olika typer av skidor, ryggsäckar, barnbärstolar, tält och mycket mer.

Fler och fler väljer att hyra sin fjällutrustning istället för att köpa nytt inför semestern. Vi på STF hejar på denna utveckling, och vi erbjuder flera fjällanläggningar med uthyrningsmöjligheter. En av fördelarna med att hyra din utrustning är att du kan passa på och prova något nytt under din fjällvistelse eller varva mellan olika skidor. Kanske en topptur med guide eller lära dig hur man åker randonéeskidor? Vi hjälper gärna till, både med att hitta rätt utrustning och bokning av guide eller kurs!

Anna Willén, vår marknad- och sportansvariga på STF fjäll, berättar om det ökade intresset för att kombinera semestern med att ta till sig nya kunskaper:

– Många vill lära sig saker på sin semester och vi ser att allt fler vill lära sig om vinterfjället. Att vistas på fjället ställer ställer högre krav både vad gäller utrustning och kunnande. Vi tipsar därför alla nybörjare att ha en fjällstation som bas för sina första skidturer, att göra små dagsturer och successivt lära känna fjället och sig själv på det, säger Anna Willén.

Fjällstationer med uthyrning av utrustning

Tänk på att varje anläggning har egna pris- och uthyrningslistor.

STF Abisko

STF Kebnekaise

STF Kvikkjokk

STF Storulvån