Ta Snälltåget till fjällen

Längtar du efter färgsprakande fjällvidder och krispig höstluft? Snälltåget kör för tredje året i rad nattåg till Jämtland under hösten för fjällvandring. 2019 har man även lagt till Ljungdalen och Ramundberget som destinationer med transfer från och till Snälltågets avgångar i Östersund.

Snälltåget kör för tredje året i rad nattåg till Jämtland under hösten för fjällvandring. Tågen avgår två gånger i veckan under perioden 26 augusti – 22 september. Snälltåget avgår från Malmö via bl a Stockholm onsdagar och lördagar till Jämtlandsfjällen och stannar i Östersund, Undersåker, Åre, Duved, Enafors och Storlien. I Undersåker finns transfer till och från Edsåsdalen och Vålådalen och i Enafors finns transfer till och från Storulvån. Från Jämtlandsfjällen avgår Snälltåget torsdagar och söndagar.

Till och från Ljungdalen och Ramundberget kör Snälltåget 15, 19 och 22 september (avresa med nattåg dagen före när du reser söderifrån) med transfer till och från Snälltågets avgångar i Östersund. Transfer från Ljungdalen tar dig till och från Kläppens parkering där leden mot Helags börjar och I Ramundberget kör vi till och från Fjällgården. Tänk på att proviantera inför eller efter vandringen. I Ramundberget har butiken och restaurangen öppet t o m 15/9.

MEDLEMSRABATT & BOKNING

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. Läs mer om erbjudandet. För exakt tidtabell, mer information och bokning, se Snälltågets hemsida.