barn-leker-snön-fjäll-sportlov

Sportlov

Frisk luft, familjetid, bus och förhoppningsvis massor av snö. Det finns många anledningar att längta till sportlovet. Ta med barnen till en ny miljö och unna er lite efterlängtad tillsammanstid. Under ledigheten väntar utomhusaktiviteter för både stora och små barn. Upptäck det snösäkra fjället, eller ge dig ut i naturen på hemmaplan!

Sportlov i Grövelsjön

skidor-barn-pappa-glada-fjällen-snö
Sportlov i Grövelsjön betyder nya kompisar, skidglädje, fina fjällupplevelser och massor av bus. Ute ligger snön djup och lockar till aktiviteter på fjället, eller i skidspåren som sträcker sig 10 mil. Våra guider står redo att ta er med ut på fjället och göra veckan ännu mer minnesvärd. Åk skidor och pulka, vandra med snöskor och ha det härligt tillsammans. På kvällarna kan barnen leva loppan i lekrummet. Vill du slippa alla tankar på matlagning serverar vår KRAV-certifierade restaurang dagens alla måltider.

Äventyr och vildmark i Saltoluokta

sportlov-saltoluokta-barn-turskidor
Vill du upptäcka äventyret, fjällen och vildmarken tillsammans med familjen? I utkanten av världsarvsområdet Laponia ligger Saltoluokta som välkomnar er till en vecka med magiska dagar och kvällar! Utforska fjället med barnens nyfikenhet och leklust som utgångspunkt. Våra guider hjälper gärna till om du vill lära dig mer.

Upptäck vintervärlden i familjära Edsåsdalen

snötäckt fjällstation
I Edsåsdalen har hela familjen roligt tillsammans i de lätta backarna och vill barnen åka lite själva är det skönt att bo så nära till allt. I den trygga miljön kan barnen åka skidor och leka i snön i timmar. Efter skidåkningen är det skönt att gå direkt till dukat bord, bada bastu och ta ett dopp i poolen. Efter maten är lekrummet öppet, pingisbordet på plats och barnfilmen rullar.

Sköna vinterdagar i Hemavan

sportlov-glad-kille-snön
I Hemavan kan du njuta av ett sportlov fyllt av sköna vinterdagar, härlig skidåkning eller kanske fiske på en fjällsjö. Området runt omkring bjuder på en rad härliga aktiviteter för barnen. På morgonen och kvällen kan ni gå till dukat bord och finns det ork kvar har ni även tillgång till simhallen som finns på fjällcentret.

Skidor och snölek i Vålådalen

sportlov-valadalen-lek-kälke-barn
Sportlovet i Vålådalen blir en vecka fylld av aktiviteter för barn och vuxna. Högklassiga skidspår lockar, liksom många fina turleder på fjället. Du kan också ägna dig åt toppturer, vinterfiske, spårsafari med snöskor, snölek och massa annat skoj! Därefter väntar vår härliga bastu och våra uppvärmda badtunnor. Till middagen finns både barnbuffé och meny att välja på.

Familjefjällvecka i Storulvån

sportlov-storulvan-karta-fjällen
Här är det barnen och fjället som står i fokus! Kom med på dagar fulla av spännande och roliga familjeaktiviteter. Erfarna guider skapar förutsättningar för lärorika lekar och häftiga fjällupplevelser, men även för lek och bus. Du kan även prova klättring på inomhusklippan!

Läs mer och boka

Sportlov med kulturella upplevelser storstaden

sportlov-stad-goteborg
Vem har sagt att man måste upp på fjället för att få till sportlovskänslan? Även i storstan bjuds det på massor med roliga, intressanta, lärorika upplevelser för alla sportlovslediga. Flera museer och aktivitetscentrum erbjuder extra program under skolloven och vid vinterväder finns skridskobanor spolade och skidspår dragna för alla som vill fila på tekniken. Läs mer om vad som finns att göra i Stockholm, Göteborg och Malmö. På STFs centrala boenden i storstäderna sover du gott efter upplevelserika dagar!