Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Klarblå ryggsäck med tygmärken

Vallbo - Lunndörren

På vandringsleden mellan fjällbyn Vallbo och STF Lunndörren Fjällstuga finns några av de märkligaste naturfenomenen i de jämtländska fjällen – Pyramiderna.

Din vandring börjar med 2 kilometer genom tät granskog innan du når Vargtjärnsflätets spångade myrar. Du fortsätter förbi de gamla fäbodarna och samevistet vid Grönvallen. Vid Grönvallen kan du välja mellan två sträckor. Den östliga sträckan och den västliga. Lederna möts senare på kalfjället 3 kilometer från STF Lunndörren. Oavsett vilken väg du väljer är det lättvandrat och flackt efter de första kilometrarnas stigning.

Den östliga sträckan är längre och finare. Här passerar du förbi Pyramiderna – ett naturfenomen som är värda att beundra på nära håll. Pyramiderna är märkliga konformade stenar som formats att senaste istiden.

Fjällkarta
Z7 Lantmäteriet 1:100 000