Tänk på att fortfarande det råder eldningsförbud i vissa delar av landet. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats.

Vandring för familj

Barn gillar att vandra! Lägger ni upp vandringen på ett kul sätt kan barnen gå nästan hur långt som helst. Att skruva ner tempot och släppa mål och ambitioner är nycklar för ett lyckat vandringsäventyr tillsammans med små upptäckare. Här hittar du både inspirationsförslag, vandringspaket och mysiga basläger som passar perfekt för familjer. Givetvis delar vi även med oss av våra bästa pack- och utrustningstips.

Från Funäsfjällens spegelblanka fjälltjärnar till Söderåsens bokskogar och Grövelsjöns Trollstig där jätten Jacob och hans trollkompisar leder hela familjen runt. Här tipsar vi om tre turer som passar perfekt för både små och stora upptäckare.

Vandringstips!

Våra tre bästa tips för familjer

HITTA DITT ÄVENTYR MED STFS FJÄLLAPP

Appen ”STF i fjällen” innehåller allt du kan behöva för att på bästa sätt upptäcka äventyr i fjällen. Här hittar du information om över 600 etapper med avstånd, tiden det tar att vandra, antal höjdmeter, vilka kartor som gäller och även en tydlig beskrivning på själva turen. Dessutom en massa fakta om våra fjällstugor och fjällstationer.