Vandring dagstur

En dagsvandring är ett enkelt sätt att ta sig ut i naturen, utan att behöva tänka för mycket på utrustning och packning. För de flesta dagsturer finns det mesta av utrustningen redan hemma i garderoben. Här hittar du både inspirationsförslag på bra dagsturer, vandringspaket och boenden nära vandringsled som passar perfekt för dig vill ge dig ut på tur över dagen.

Utforska Tyrestas orörda urskogar, vandra i vacker kulturmiljö längs Göta kanal eller njut av fantastiska naturupplevelser i världsarvet södra Ölands odlingslandskap. Här tipsar vi om tre fina dagsturer som passar perfekt för dig som vill tanka på med ny energi i naturen, utan att behöva tänka för mycket på packning och utrustning.

Vandringstips!

Våra tre bästa dagsturstips

HITTA DITT ÄVENTYR MED STFS FJÄLLAPP

Appen ”STF i fjällen” innehåller allt du kan behöva för att på bästa sätt upptäcka äventyr i fjällen. Här hittar du information om över 600 etapper med avstånd, tiden det tar att vandra, antal höjdmeter, vilka kartor som gäller och även en tydlig beskrivning på själva turen. Dessutom en massa fakta om våra fjällstugor och fjällstationer.