Tänk på att fortfarande det råder eldningsförbud i vissa delar av landet. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats.

Vandring 2 dagar

Vandra mellan två olika boenden, eller gör varierade dagsturer med ett boende som bas. Här hittar du både inspirationsförslag på bra tvådagarsturer, vandringspaket och boenden nära vandringsled som passar perfekt som viloplats efter en dag i naturen.

Vandra längs Utvandrarleden i Småland, kustvandra i Stockholms skärgård eller utforska Ombergs ekopark och den världskända fågelsjön Tåkern. Här tipsar vi om natursköna tvådagarsturer där du vandrar mellan olika boenden.

Vandringstips

Våra tre bästa tips för 2-dagarsturen

HITTA DITT ÄVENTYR MED STFS FJÄLLAPP

Appen ”STF i fjällen” innehåller allt du kan behöva för att på bästa sätt upptäcka äventyr i fjällen. Här hittar du information om över 600 etapper med avstånd, tiden det tar att vandra, antal höjdmeter, vilka kartor som gäller och även en tydlig beskrivning på själva turen. Dessutom en massa fakta om våra fjällstugor och fjällstationer.