Naturnära boenden i hela Sverige

Svenska Turistföreningen verkar liksom Friluftsfrämjandet för att fler människor ska få möjligheten att njuta av frilufts- och kulturupplevelser i hela Sverige, året om. Med syfte att tillgängliggöra STFs breda utbud av naturnära boenden och aktiviteter erbjuds Friluftsfrämjandets medlemmar en fast rabatt på gruppbokningar hos samtliga STFs anläggningar.

RABATTEN I KORTHET

• Grupper på minst 10 personer erbjuds en rabatt om 50 kr per person och natt på alla STFs anläggningar.
  • På STFs egna fjällstugor och följande fjällstationer är rabatten 100 kr per person och natt: Abisko, Blåhammaren, Grövelsjön, Helags, Kebnekaise, Ritsem, Saltoluokta, Storulvån och Sylarna.
  • Rabatten gäller endast i mån av plats och förväntad beläggning, och kan ej kombineras med andra rabatter såsom STF medlemsrabatt.
  • Bokningen sker direkt via gruppformuläret som återfinns på varje anläggningssida här på STFs hemsida.
  • Bokningskod ”FRILUFTSFRÄMJANDET” ska uppges direkt vid offertförfrågan eller för fjällstugor direkt till fjallbokningen@stfturist.se.
  • Friluftsfrämjandets medlemskort ska kunna uppvisas av samtliga gruppdeltagare vid incheckning.

300 naturnära boenden från norr till söder

STFs unika och personliga boenden återfinns över hela Sverige – nästan alltid i naturnära lägen i direkt anslutning till fjäll, hav eller skog. Ni bor bekvämt och prisvärt i allt från enkel till flerbäddsrum, med tillgång till ett trevligt gästkök där ni kan laga egen mat och umgås. Många av våra anläggningar har ett starkt friluftsfokus och erbjuder ett brett utbud av aktiviteter med möjlighet att skräddarsy guidade turer och hyra utrustning på plats.