Medlemsförmån - bästa priset på boenden

Som tack för att du är medlem i STF och bidrar till vårt arbete att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige, bor du billigare på våra boenden.

Boka med STF för bästa priset

Som medlem i STF bor du billigare på STFs boenden. Medlemsrabatten är 50 kr per natt när du bor på vandrarhem och hotell, och 100 kr per natt när du bor på fjällstationer och fjällstugor. Men, medlemsrabatten gäller endast om du bokar genom STFs bokningskanaler. Då får du garanterat bästa pris på boendet.

STFs bokningskanaler

Om du vill utnyttja din medlemsförmån behöver du boka på något av följande sätt:

Barn bor billigare

Ordinarie barnpriser på vissa vandrarhem, hotell och fjällanläggningar är 25-75 procent lägre än vuxenpriset. Är barnet medlem blir det ytterligare 25 kr i rabatt på barnpriset per natt.

Medlemspriser på boende i över 80 länder

Vi samarbetar med Hostelling International, den internationella motsvarigheten till STF. Som medlem får du rabatt på över 4 000 vandrarhem i mer än 80 länder.

Medlemmar i Hostelling International eller andra organisationer som samverkar med HI har samma förmåner på anläggningarna som medlemmar i STF. Det betyder att de betalar medlemspris för boende och aktiviteter och kan även ta del av andra lokala medlemserbjudanden på tex cykelhyra, fika och lunchpaket etc. Däremot har HI-medlemmar inte STFs övriga medlemsförmåner som till exempel tidningen Turist och rabatter från samarbetspartners som exempelvis SJ.

Klicka här för att komma till Hostelling International!

Medlemspriser på fjällboende i Norge, Island och Finland

STF-medlemmar får rabatt vid boende på fjällstationer och fjällstugor som tillhör Den Norske Turistförening, Ferdafélag Island och Suomen Latu.

Medlemmar får gratis dagbesök i våra fjällstugor

Alla STF-medlemmar har fria dagbesök i STFs fjällstugor. Du får, under några timmar mitt på dagen, använda stugans kök, dass och torkrum.