VI EFTERLYSTE DIG SOM ...

kunde något. Eller älskade något. Vare sig det handlade om svampplockning eller isklättring. En sådan som inte skulle ha något emot att få sällskap av fler när du gör din grej. Nu kan vi avslöja vad vi inte kunde säga då – nu öppnar vi STF Hajka. En matchningstjänst för möten i naturen.

BLI LEDARE I HAJKA
I Sverige får man vara nästan överallt där det finns natur. Oavsett om det är skog, fjäll eller kust. Och man får dessutom göra nästan vad som helst – fiska, sova, bada, klättra, plocka svamp, sola… så länge man visar hänsyn ger allemansrätten alla människor rätt att fritt vara, och göra, i naturen.

Men bara för att man får betyder det inte alltid att man kan. Det kan bero på att man är ovan, osäker eller inte tror att sig veta tillräckligt. Det vill STF ändra på. Vi har hjälpt människor att upptäcka Sverige i över 130 år. Och nu startar vi STF Hajka – för att inspirera ännu fler människor att upptäcka, tillsammans

Gå till STF Hajka