25 tonårstjejer står på rad i vattenbrynet vid havet

STF Tillsammans

Vi tror på möten och upptäckarglädje som ett sätt att föra människor närmare varandra. I Svenska Turistföreningens ungdomsverksamhet STF Tillsammans möts nyfikna tjejer och killar mellan 16-20 år. Vi möter nya vänner och lär känna andra kulturer.

STF Tillsammans i Stockholm, Göteborg och Uppsala

STF Tillsammans har lokala ungdomsgrupper i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Vi har separata grupper för tjejer och killar. Just nu har vi en grupp för tjejer i Stockholm, en grupp för killar och en grupp för tjejer i Göteborg, samt en grupp för tjejer i Uppsala. Du är alltid välkommen att höra av dig! Vi tar in nya deltagare året om, tills gruppen är full.

Vi tror på möten och upptäckarglädje som ett sätt att föra människor närmare varandra. Med fokus på natur, kultur och integration arrangerar vi aktiviteter, diskussionsgrupper och lokala helgläger för ungdomar i åldern 16-20 år. Vi har olika etniska, kulturella och sociala bakgrunder och vi använder våra erfarenheter för att lära oss mer om oss själva och andra. Vi möter nya vänner och lär känna andra kulturer. Genom lokala aktiviteter och läger upptäcker vi nya platser och lär känna Sverige.

Vi vill starta fler grupper – vill du bli ledare?

Vi vill starta fler lokala grupper på fler orter i Sverige. Är du intresserad av att engagera dig som ledare? Kika här!

6 tonårstjejer cyklar tillsammans på en landsväg

NYHET! STF Tillsammans Göteborg tjejer

Hurra! Nu har vi ytterligare en grupp: STF Tillsammans för tjejer i Göteborg! Identifierar du dig som tjej, är mellan 16 och 20 år och längtar efter att få upptäcka Sverige genom kultur- och naturupplevelser tillsammans med andra? Titta hit!

Vi kommer göra fem olika aktiviteter i Göteborgsområdet samt ha ett helgläger under det närmaste året. Gruppen har plats för ca 20 deltagare och leds av Svenska Turistföreningens ledare. Ansökan är inte bindande, skicka in din intresseanmälan idag! Du är alltid välkommen att höra av dig, vi tar in nya deltagare året om, tills gruppen är full.

Anmäl dig här (du skickas vidare till Studiefrämjandets webbplats)

Tre tonårskillar spelar gitarr och äter chips tillsammans

STF Tillsammans Göteborg killar

Identifierar du dig som kille, är mellan 16 och 20 år, bor i närheten av Göteborg och vill upptäcka Sverige genom kultur- och naturupplevelser tillsammans med andra? Titta hit!

Vi har en STF Tillsammans-grupp för killar i Göteborg. Vi välkomnar ca 20 deltagare och gruppen leds av Svenska Turistföreningens ledare. Vi gör olika aktiviteter i och utanför Göteborg, och har ett helgläger i höst. Du är alltid välkommen att höra av dig! Vi tar in nya deltagare året om, tills gruppen är full.

Anmäl dig här – (du skickas vidare till Studiefrämjandets webbplats)

Fyra glada tonårstjejer i vinterkläder väntar tillsammans på en bänk

STF Tillsammans Stockholm tjejer

Vi har även en lokal STF Tillsammans-grupp för tjejer i Stockholm! Identifierar du dig som tjej, är mellan 16 och 20 år och längtar efter att få upptäcka Sverige genom kultur- och naturupplevelser tillsammans med andra? Titta hit!

Vi kommer göra fem olika aktiviteter i Stockholmsområdet samt ha ett helgläger under året. Gruppen har plats för ca 20 deltagare och leds av STFs ledare. Ansökan är inte bindande, skicka in din intresseanmälan idag! Du är alltid välkommen att höra av dig, vi tar in nya deltagare året om, tills gruppen är full.

Anmäl dig här – (du skickas vidare till Studiefrämjandets webbplats)

Lokala STF Tillsammans-grupper

• Ansökan är öppen under hela året.
  • Cirka 5 aktivitetsträffar under året.
  • 1 helgläger.
  • Ledare är alltid med på träffarna.
  • Gruppen består av max 20 personer.
  • Ingen utrustning eller förkunskap behövs.
  • Medlemsavgift 150 kr/år. Därefter är alla träffar och läger gratis.

Vad är på gång?

Följ oss på Facebook så vet du vad som är på gång hos oss!