Guidad tur på Sörmlands museum, Nyköping

STF Västra Sörmland

03 Nov

Resans pris tillkommer
Följ med på en guidad tur på Sörmlands museum, vi kommer även ha tid över för eget strövande på museet. Den 24 november 2018 invigdes de nya lokalerna i Nyköpings Västra Hamn. Museet omfattar13.000 kvadratmeter och innehåller samlingar med fler än 70 tusen föremål, över en miljon fotografier, bibliotek, konsertsal, föreläsningssalar och verkstäder. Så det finns mycket att uppleva under vår stund där. Vi avslutar vårt studiebesök med en Föreningslunch.
  • Senaste datum för anmälan: 23/10
  • Samling: Scoutgården, Katrineholm , 08:30
  • Plats: Sörmlands museum, Nyköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Cárola Åberg 070-1768206

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 19 Aug - 09 Dec 2021

Aug

Veckans Naturvandring

Vandringar på stigar, skogs- cykel- och gångvägar i Katrineholms närhet. Det brukar bli ca 5 km och ta 1.5 timme. Vill du delta, ring ledaren eftersom startplatserna växlar.

• 03 Nov

Guidad tur på Sörmlands museum, Nyköping

Resans pris tillkommer

Medlem: 200 kr

• 19 Nov

Studiebesök hos Thorslundakaggen, Högsjö

Du blir guidad 90 min och får se arbetet med att tillverka tunnor. Du får också se gamla ektunnor i Ekliggarnas sal.

Medlem: 250 kr

• 03 Dec

Grötkväll på Ramsjöhult

Nu gör vi ett nytt försök, förra året fick vi tyvärr ställa in. Välkommen på vår traditionella grötkväll med klurigheter och sång.

Medlem: 50 kr

• 13 Jan

Veckans Naturvandring

En ny termin startar. Vandringar på stigar, skogs- cykel- och gångvägar i Katrineholms närhet. Det brukar bli ca 5 km och ta 1.5 timme. Första gången är starten vid Scoutgården, Katrineholm. Vill du delta efter det, ring ledaren eftersom startplatserna växlar.

• 07 Feb

STF Västra Sörmland har Årsmöte

Välkommen på Årsmöte förhoppningsvis kan vi ses i Studiefrämjandets lokal. Hiss finns.