Kransbindning

STF Västra Blekinge

24 Nov 2024

Inte medlem
Vi bjuder på kaffe, smörgås, kaka. Meddela antalet kransar som ni önskar göra, samt eventuella allergier till fikat. Anmälan till: Emma Gisslén SMS: 0768 61 00 23. Sista anmälningsdag: 10 november Plats: Gränums Folkets hus.
Söndag 24 november kl. 10.00 Kransbindning Terese Lustig från ”Odla” i Kristianstad, håller kurs i kransbindning. Hon visar oss hur vi får till en krans att hänga på dörren till jul. Kostnad: 350 kr (kurspris: 100 kr, Krans 35 cm: 249 kr) i priset ingår: 1 stomme, grönmaterial, visst urval av små pynt, band och dekorationssticks.
  • Senaste datum för anmälan: 10/11
  • Samling: Gränums Folkets Hus , 10:00
  • Plats: Gränum
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Susanna Lustig

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 26 Aug - 02 Sep 2024

Aug

Resa till Höga Kusten

Resa till Höga Kusten, Friluftsbyn augusti 2024. Intresseanmälan: Kostnad vid 30 till 40 personer ca. 7500: - till 8300:-/person. Boende, buss och utfärder exkl. mat. v.35. Måndag 26/8 till måndag 2/9.Meddela någon i styrelsen om du är intresserad. Närmare info kommer. Arrangeras av STF Östra Skåne.

OBS! INTRESSE ANMÄLAN

Medlem: Pris ej bestämt

• 31 Aug 2024

Aug

Planeras Bussresa + Medlemsmöte 1-31 austi

I augusti månad planeras ett medlemsmöte och bussresa till Hässleholm och Osby kommun. Besök på ev. Ketting/filmuseum och ev. Brio leksaksmuseum. Arrangemang endast för medlemmar. Närmare info under våren. Har du några förslag om resmål, ge tips till styrelsen!

OBS! EJ BESTÄMT DATUM OCH TID

Medlem: Pris ej bestämt

• 01 Sep 2024

Svampens dag

Söndag 1 september kl. 10.00 Svampens dag, Tillsammans med Naturskyddsföreningen i Olofström ger vi oss ut i naturen för att plocka svamp och få mer kunskap om olika sorter. Jan-Åke guidar oss.

Samlingsplats: Resecentrum/bussterminalen i Olofström. Möjlighet till samåkning. Medtag egen matsäck. Anmälan till: Marianne Kotkamaa, via SMS/telefon 0723-277 100

• 14 Sep 2024

Grytsjön,ca 5,4 km

Lördag 14 september kl. 10.00 Vandringens dag – Grytsjön,ca 5,4 km Vi vandrar i gammal snapphanebygd där Skåne, Blekinge och Kronoberg möts. Här finns stenen Grytehall, som ligger på den gamla gränsen mellan Sverige/Danmark. Det är en lättkuperad sträcka på grusväg med stundtals ojämn terräng i skog.

Medtag egen fika. Vi samlas vid Kyrkhults skola kl.10.00 och ev. samåker till Grytsjön. Koordinater: 56.351389, 14.585617. Anmälan senast 13 september till Susanna Lustig, sms/tel: 0708-641899.

• 06 Okt 2024

Okt

Höstvandring Rödhult – Bergatorpet

Söndag 6 oktober kl. 10.00. Vi samlas på Rödhults parkering och vi går mot Bergatorpet där vi grillar och fikar. Medtag dryck och ev. kaffe, korven bjuder vi på. Den 6 km långa sträckan är lite backig, men helt görligt för en med friska ben.

Anmälan till och mer info om samlingsplats får du av Kari Nevalainen via SMS/telefon 070 263 19 41 senast 4 oktober. Koordinater: 56.249418, 14.518915

• 24 Nov 2024

Kransbindning