Halens Camping - Tvätthallarna

STF Västra Blekinge

06 Okt 2019

Okt

OBS ENDAST FÖR MEDLEMMAR Medtag: Medlemskort, matsäck, kläder efter väder Samlingstid: kl. 11:00 Samlingsplats: Halens Campings reception Medlemspris: 100 kr Sista anmälningsdag: Torsdag den 3 oktober Anmäl till: Kjell Andersson 070 272 22 67 el. stfvastrablekinge@stfturist.se
Söndagen den 6 oktober kör vi en favorit i repris, denna gång tillsammans med medlemmar från STF Västra och Östra Blekinge. Kl 11.00 samlas vi vid Halens Campings reception och delas upp i två grupper. Den ena vandrar 7 km ( lätt/medel svårighetsgrad) medan den andra gruppen börjar på Halenflotten för avfärd mot Tvätthallarna. ca. 2 timmar senare skall vi vara framme för att äta vår medhavda matsäck och umgås. När det är dags för avfärd byts grupperna om. Det går att vå Tvätthallarna via landsväg. Om du inte åker flotten är aktiviteten gratis. På Halenflotten kommer Kapten Kjell berätta fakta, sägnar och sagor om vår sjö Halen. Varmt välkomna!
  • Senaste datum för anmälan: 03/10
  • Samling: Halens Camping, Olofström , 11:00
  • Plats: Olofström
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Kjell Andersson

Typ av aktivitet: Vandring

• 22 Sep 2019

Skräpplockarvandring

Att plocka skräp kan både vara ett roligt äventyr och väcka många tankar och frågor. I samverkan med "årets eldsjäl" i Olofström Oscar Wahlman gör vi en skräpplockarvandring. Den sker mot Valhalla ättestupan, en rutt på totalt 6km. Utrusting finns på plats. Ta gärna med era barn/barnbarn! Lokalavdelningen bjuder på grillbart och dryck. Under dagen kommer vi att lära oss om nedskräpningens konsekvenser samtidigt som vi gör Västra Blekinge, vår natur och våra vatten lite finare. Varmt Välkommen!

Medtag: Medlemskort Samlingsplats: Olofströms Kraft AB Samlingstid: kl.13.30 Sista anmälningsdag: Fredag 20 september Anmäl till: Marianne Kotkamaa 072 327 71 00 el. stfvastrablekinge@stfturist.se

Icke-medlem: 120 kr

• 29 Sep 2019

Skogsbad - Shinrin Yoku

Kom med och upptäck skogens inverkan på ett nytt sätt. En promenad i lugnt tempo och med övningar som stimulerar sinnerna. Låt hjärnan koppla av och låt naturens energier skapa lugn. Studier visar att skogsbad är att satsa på friskvård, att det kan förebygga sjukdomar. Vandringarna sker i lätt kuperad terräng, med lite stenar och rötter. Aktiviteten genomförs av Susanna Lustig från Soul Finances. Genomförs vid minst 3 deltagare.

Medtag: Medlemskort, liggunderlag kläder efter väder Samlingstid: kl. 11.00 - 13.00 Samlingsplats: Nytorpet Långasjönäs, Karlshamn Medlemspris: GRATIS Icke medlem: 100 kr Sista anmälningsdag: Fredag den 27 september Anmäl till: Susanna Lustig 070 864 18 99 el. info@soulfinances.se Medarrangör: Studiefrämjandet

Icke-medlem: 100 kr

• 06 Okt 2019

Okt

Halens Camping - Tvätthallarna

Medlem: 100 kr

• 03 Nov 2019

Nu festar vi till det !

Söndagen den 3 november träffas vi på Nytorpet vid Långasjönäs i Karlshamn. Två musikanter från vår egna lokalavdelning roar oss med musik, vi grillar, fikar och har det trevligt. Detta är ett medlemsmöte därmed bjuder vi på såväl musik som förtärning. Varmt välkommen!

ENDAST FÖR MEDLEMMAR Medtag: medlemskort Samlingstid: 16:00 Samlingsplats: Nytorpet vid Långasjönäs, Karlshamn Sista anmälningsdag: Fredag den 1 november Anmäl till: Emma Gisslén 0768 61 00 23 el. stfvastrablekinge@stfturist.se

• 01 Dec 2019

Julmarknad - Sölvesborgs slottslängor

Söndagen den 1 december står vi på julskyltningen i Sölvesborgs slottslängor. Hos oss kommer det att finnas varmdryck, våra omtalade kolbullar samt att vi berättar om vår förening och vad som händer under 2020. Hoppas vi ses där!

Medlem: Pris ej bestämt