Cykeldagarna Bromölla 2021 Smugglarrundan ca 25 km

07 Aug 2021

Aug

Pris ej bestämt

Medtag fika. Anmälan till: Hans Gisslén 073 - 442 74 51 SMS senast den 5 augusti. Glöm ej cykelhjälm
Lördagen den 7 augusti kl.09.00 samling Järnvägsstationen i Bromölla. Studiefrämjandet Skåne/Blekinge anordnar ett samarrangemang med STF Östra Skåne och STF Västra Blekinge. Vi tar oss genom lättcyklad terräng, under färden finns tre stopp inplanerade, bl.a skall Susanna Lustig hålla i en övning i skogsbad för de som är intresserade.
  • Senaste datum för anmälan: 05/08
  • Samling: Järnvägsstationen i Bromölla. , 09:00
  • Plats: Järnvägsstationen i Bromölla.
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Vandring

• 07 Aug 2021

Aug

Cykeldagarna Bromölla 2021 Smugglarrundan ca 25 km

Medlem: Pris ej bestämt

• 04 Sep 2021

Vandringens dag – Stadsvandring i Karlshamn, Väggaområdet

Lördagen den 4 september kl.11.00 träffas vi på Lärkvägen 2, Lotshuset i Karlshamn för en vandring i Väggaområdet med start vid lotshuset/utvandrarna och sedan går vi en slinga längs strandpromenaden, beskriver historien runt villorna vi passerar på vandringen. Det är t.ex Villa utsikten, Git Gays hus, brännvinskungen LO Schmidts hus mm. Guide: Christer Pilelöw. Vandringen är lätt terräng och är 3650 m lång.

Pris: 120 kr för medlem, medtag egen fika. Anmälan till: Marianne Kotkamaa tel 072 – 327 71 00 senast 30 augusti 2021, antal deltagare max 20 personer.

Medlem: 120 kr

Icke-medlem: 180 kr

• 05 Sep 2021

Svampens dag tillsammans med Naturskyddsföreningen i Olofström

Söndagen den 5 september kl. 10.00 ger vi oss ut i naturen för att plocka svamp och få mer kunskap om de olika sorterna. Jan-Åke guidar oss.

Samlingsplats: Resecentrum / bussterminalen i Olofström. Möjlighet till samåkning. Medtag egen matsäck. Anmälan till: Emma Gisslén tel nr / SMS till 076 - 861 00 23.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 02 Okt 2021

Okt

Vandring – Södersjön i Kyrkhult

Lördagen den 2 oktober kl.11.00 Samlingsplats: Vid Södersjön, parkeringen. Rundans längd: Ca 3 km. Terräng: Lätt. Medtag matsäck, möjlighet till grillning. Vi håller också ett medlemsmöte under fikat.

Anmälan till: Susanna Lustig telefon / SMS 070 - 864 18 99 senast den 1 oktober. Koordinater 56°21'08.5"N 14°35'37.1"E

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 23 Okt 2021

Okt

Äppelprovning i Bjäraryd

Lördagen den 23 oktober kl. 10.00 bjuder Emma dig till Gissléns gård, Bjärarydsvägen 365 i Bjäraryd i Sölvesborgs kommun. Information om olika äppelsorter, gör din egen äppelmust och gemensam fika.

Anmälan gör du senast lördagen den 18 oktober till Emma Gisslén tel / SMS till 076 - 861 00 23. Pris:120 kr inklusive fika och en flaska äppelmust som du får med dig.

Medlem: 120 kr

Icke-medlem: 180 kr

• 06 Nov 2021

Vandring till Frickasundsbron i Olofström

Lördagen den 6 november kl.10.00 Samlingsplats: Halens Camping, parkeringen. Rundans längd: Ca 5 km. Terräng: Lätt/medel. Medtag matsäck, möjlighet till grillning.

Anmälan till: Kari Nevalainen Tel/ SMS 070 - 263 19 41 senast den 4 november. Möjlighet att köpa kolbullar. Parkeringen, koordinater 56.269681,14511075

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 80 kr