Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

Blekinge Outdoor Festival

Stadsvandring 2

STF Västra Blekinge

31 Maj - 02 Jun 2019

Inte medlem
Vi kommer att finnas på plats både fredag, lördag och söndag. Oss hittar ni i anslutning till pensionatet. Under dessa tre dagarna kommer vi att stå för kolbulle grillning och hålla i vandringarna på Blekingeleden. Kom förbi oss och smaka på kolbullar, prata lite och följ med på våra vandringar! Hoppas vi ses där! Varmt välkomna
Den första helgen i juni 2019 genomförs tidernas första Blekinge Outdoor Festival i Järnavik i Blekinge. Festivalen börjar redan under fredagen klockan 16:00 och fortsätter i två dygn ända till söndag eftermiddag. Bortsett från fantastiska utställare, kunniga föreläsare och schyssta vandringar längs Blekingeleden finns det möjlighet att prova på bushcraft, paddling och äventyr. Lördagen den 1 juni klockan 16:00 återinvigs Blekingeleden under pompa och ståt i Järnavik. Under söndagen den 2/6 invigs nysatsande ARK56, en vandrings- cykel-, kajak- och båtled på Eriksberg en kort båtresa bort. Missa inte denna fantastiska festival vid havet, just där skogen möter öppet hav. På kvällen spelar trubadur i puben runt lägerelden. Du som vill tälta kan göra det på campingen i Järnavik eller på närliggande Tjärö (en kort båtresa bort) medan den bekväme checkar in på Pensionat Järnavik. Bortsett från mat och boende är allt gratis. Blekinge Outdoor Festival arrangeras av EU-projektet Attractive Hardwoods och Region Blekinge.
  • Samling: Pensionat Järnavik i Bräkne-hoby
  • Plats: Pensionat Järnavik i Bräkne-hoby