Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandring på Upplandsleden - i trakterna kring Enköping

Låglandsvandring 1

STF Västerås

16 Aug

Inte medlem
Söndag 16 augusti kl 9.00- ca 16.00. Vi vandrar på delar av Upplandsleden i områdena Gånsta och Bredsand. Är vädret vackert finns möjlighet att bada vid Bredsands badplats. Turens längd ca 12 km. Medtag fika för två raster. Samling kl 9.00 på Bryggargårdens parkering, Biskopsgränd för samåkning. Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng. Svårighetsnivå 2
  • Samling: Bryggargårdens parkering, Biskopsgränd, Västerås , 09:00
  • Plats: Enköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ingrid Hjalmarsson 070-5805272

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 16 Aug

Vandring på Upplandsleden - i trakterna kring Enköping

• 30 Aug

Vandring Vilstarundan - Eskilstuna

Söndag 30 augusti kl 9.30 – ca 16.00. Vilstarundan är en åtta kilometer lång vandringsled som utgör en del av Sörmlandsleden. Leden börjar vid Vilsta friluftsområde och sträcker sig genom naturreservatet i området. Längs med vägen passeras bland annat Skjulstaberget med resterna av en fornborg, en gammal silvergruva och torpet Dalkarlstorp. Turens längd ca 8 km. Medtag fika för två raster. Samling kl 9.30 på Bryggargårdens parkering, Biskopsgränd för samåkning. Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng. Svårighetsgrad Nivå 2

• 12 Sep 2020

Vandringens Dag 2020

Lördag 12 september arrangerar STF Vandringens dag över hela landet. Tyvärr kommer vi i STF Västerås inte att kunna arrangera någon gemensam vandring i Västerås i år. Vi uppmanar dock alla att ändå vara med genom att göra egna vandringar denna dag. Det finns många möjligheter i Västerås med omnejd. Gå gärna in på Västmanlands app naturkartan för information om vandringsleder. Lycka till med en god tur.

STF Västerås arrangerar ingen vandring i år.