Vandring i Badelunda

STF Västerås

14 Apr 2024

Inte medlem
Ingen föranmälan Samling kl.10.00 på Parkeringsplats Södra Ringvägen, Västerås för samåkning (Korsningen Södra Ringvägen/Pilgatan mittemot Alstoms kontor, infart från Södra Ringvägen)
Söndag 14 april kl. 10.00 – ca 14.00 Vandring i Vedby Badelunda. Vi vandrar på stigar i skogsmark Vandringens längd 7-8 km. Svårighetsgrad Nivå 2; Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng. Tag med fika för två raster. Turledare: Lennart Kjellin 070-221 99 74
  • Samling: Parkeringsplats Södra Ringvägen för samåkning (Korsningen Södra Ringvägen/Pilgatan mittemot Alstoms kontor, infart från Södra Ringvägen) , 10:00
  • Plats: Badelunda
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lennart Kjellin 070-221 99 74

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 29 Mar 2024

Konst- och kulturrunda i Kolbäcksådalen

Långfredagen 29 mars kl. 10.00 – ca 14.30 gör vi för andra året i rad denna trevliga vandring efter Strömsholms kanal i Hallstahammar: På vår väg besöker 4 olika utställningslokaler. Vandringens längd ca 6 km. Svårighetsgrad Nivå 1; Promenad i lugnt tempo på slät mark. Tag med fika för en rast.

Samling kl.10.00 på Parkeringsplats Södra Ringvägen, Västerås för samåkning. (Korsningen Södra Ringvägen/Pilgatan mittemot Alstoms kontor, infart från Södra Ringvägen) Turledare: Anders Sewerin 070-252 08 58, Inger Waltgård 070-347 92 75

• 14 Apr 2024

Vandring i Badelunda

• 16 Apr 2024

2024

Föredrag på Stadsbiblioteket Västerås med Författare Jörgen Johansson, Vandring för seniorer – både vana och ovana

Är du en van vandrare eller intresserad av att börja vandra, men inte är så ung och stark som du har varit. Tisdag 16 april kl 18.00 – ca 19.30 kommer Jörgen Johansson till Västerås. Han är en av landets mest erfarna fjällvandrare och har också vandrat i många andra länder. Han har vandrat både långt och kort, i grått hår och grått skägg. Hans erfarenheter för seniora vandrare finner du i denna föreläsning som utgår från hans bok ”Vandring för seniorer – för både vana och ovana”. I den är boken får du hjälp med att analysera dina styrkor och svagheter. Du fåt tips om vad du behöver tänka på för att genomföra vandringar på olika breddgrader. Du får också tips om hur du tränar och vilken utrustning som är bäst för en senior.

Gratis entré Arrangörer Studiefrämjandet, STF Västerås

• 21 Apr 2024

Vårvandring på Gryta

Söndag 21 april kl. 10.00 - ca 15.00 Istället för den inställda höstvandringen, blir det nu en vandring i vårens skira grönska. Vi vandrar på skogsstigar, motionsspår och cykelvägar, men också över stock och sten. Turens längd ca 10 km. Svårighetsgrad Nivå 1-2. Vandring på cykelvägar, stigar och skogsvägar i slät och svagt kuperad terräng Tag med fika till 2 raster

Samling kl.10.00 vid Orientalen, Önstavägen 1, Västerås Buss linje 6 el. 21, hållplats Åshagen Turledare Kaisa Tatti, tel 073-3807132

• 04 Maj - 05 Maj 2024

Vandring med övernattning i Vindskydd

Lördag 4 – söndag 5 maj Med en lätt vandring på ca 1,5 km tar vi oss till vindskyddet vid Örtjärnen. Tema: Skaffa ved och matlagning över öppen eld. Blir vi fler än 8 så får några ta med tält. Samling; tid och plats meddelas senare.

Obligatorisk föranmälan. Anmälan och mer info; Peter Thelin, ring eller skicka ett sms. Turledare: Peter Thelin, 070-796 91 22. Samling; tid och plats meddelas senare.