Vandring Gyllenhielmska leden

Låglandsvandring 1

STF Västerås

30 Jun 2022

Priser och tider: Vi tar tåget 7.34 från Västerås. Enklast är att boka hela vägen Västerås -Torshälla (Tågplus) kostnad 112 kr. Båt från Sundbyholm 17.45, kostnad 110 kr, betalas ombord. Hemkomst till Västerås hamn 18.45 Max antal deltagare 10 st (förbokade platser på båten). Anmälan senast 21 juni till 0702-560 490 eller helena.dav@telia.com.
Välkommen till en sommarvandring på Gyllenhielmska leden torsdag 30 juni. Vi tar tåget till Eskilstuna och sedan buss till vår startplats vid Torshälla Kanal. Vandringen avslutas i Sundbyholm, där vi åker hem med M/S Havsörnen genom Mälarens skärgård. Vandringen är 15–16 km på stigar i varierad natur med någon liten bergknalle. Vi passerar två badplatser, kanske lockar ett dopp! Två raster, för kaffe och lunch med egen matsäck. Möjlighet att äta något enklare i Sundbyholm innan hemresan..
  • Senaste datum för anmälan: 21/06
  • Samling: Tågstationen Västerås , 07:30
  • Plats: Torshälla
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 30 Jun 2022

Vandring Gyllenhielmska leden

Medlem: Gratis

• 08 Aug - 14 Aug 2022

Aug

Aug

Två/tre-dagars vandring på Romboleden, etapp 20 – 21 (ev. 22)

Under veckan 8-14 augusti, 2 ev. 3 dagarsvandring med övernattning. Deltagarna på vandringen bestämmer när i veckan vandringen sker. Vandringen startar vid Ljusbodarna (fäbod) c:a 15 km SV om Leksand. Leden går på stigar och vägar. Till viss del följer den Siljansleden. Tillgången på bilar avgör deltagarantalet. Planeringsmöte kommer att hållas. Anmälan till Lena Jansson, via e-post l.jansson.i.jonsson@gmail.com Svårighetsgrad Nivå 2 - 3 Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng, konditionskrävande vandring i starkt kuperad terräng

Sista anmälningsdag 10 juni till Lena Jansson/Ingvar Jonsson via mejl l.jansson.i.jonsson@gmail.com, eller sms till tfn. 070-3546734. Vi måste reservera oss för vad som händer under försommaren. Vandringen kan flyttas fram några dagar, veckor, flyttas till nästa år eller ställas in.

Medlem: Pris ej bestämt