Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Vandring Dag 2020

Låglandsvandring 3

STF Västerås

12 Sep

Inte medlem
Planering pågår
Lördag 12 september Följ med oss på vandring på Vandringens Dag Planering inför Vandringens Dag pågår. Nuvarande plan är att vandra i naturreservaten Hälleskogsbrännan norr om Ramnäs. När vi kommit längre med vår planering kommer ni att kunna läsa det här på vår hemsida och våra medlemmar får också information via vårt månadsbrev. Så håll utskick. Hälleskogsbrännan är en del av det område som drabbades av den stora skogsbranden sommaren år 2014. Här kan du på nära håll uppleva följderna av skogsbranden och se hur naturen återhämtar sig och livet återvänder. Det är både intressant och skrämmande att se hur dramatiskt naturens krafter har ändrat landskapet
  • Samling: Ej bestämt ännu , 09:00
  • Plats: Hälleskogsbrännan
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Gunnel Lejonberg 0735-302929

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 01 Maj - 27 Maj 2020

INSTÄLLT Mittiveckanvandring V19-V22

Varje onsdag 1 maj - 31 maj, kl 10.00. Lättare kultur- och naturvandring i Västerås med omnejd för att lära känna vår stad. Vandringen genomförs i olika delar av Västerås och med olika turledare.

Vandringen tar ca 2 tim och vi tar rast för egen fika. Promenad i lugnt tempo på slät mark. Plats för samling ges samma dag i VLT i idag-spalten eller på STF Västerås hemsida

• 27 Maj 2020

INSTÄLLT Mittiveckanvandring V19-V22

• 28 Maj

INSTÄLLT Hemlig naturutflykt

Torsdag 28 maj. kl 18.00 – ca 21.30. Anders tar med oss ut på en ny hemlig naturutflykt. Vi åker i samlad tropp till målet. Vi promenerar en kortare sträcka. Medtag fika för en rast. Samåkning kl 18.30 från Bryggargårdens parkering, Biskopsgränd. Promenad i lugnt tempo på slät mark. Svårighetsgrad Nivå 1.

• 14 Jun

Vandring på Tjurlångsleden, Arboga

Sö 14 juni kl 09.00 – ca 16.00. Leden sträcker sig runt sjön Tjurlångens stränder och har en mycket varierande natur. Ta gärna kängor eller stövlar då det kan vara blött på vissa ställen. Turens längd drygt 10 km Medtag fika för två raster. Samåkning kl 9.00 från Bryggargårdens parkering, Biskopsgränd. Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng. Svårighetsgrad Nivå 2

• 28 Jun