Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandringens Dag 2020

Låglandsvandring 3

STF Västerås

12 Sep 2020

Inte medlem
STF Västerås arrangerar ingen vandring i år.
Lördag 12 september arrangerar STF Vandringens dag över hela landet. Tyvärr kommer vi i STF Västerås inte att kunna arrangera någon gemensam vandring i Västerås i år. Vi uppmanar dock alla att ändå vara med genom att göra egna vandringar denna dag. Det finns många möjligheter i Västerås med omnejd. Gå gärna in på Västmanlands app naturkartan för information om vandringsleder. Lycka till med en god tur.
  • Samling: Efter egen planering , 09:00
  • Plats: Västmanland
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Gunnel Lejonberg 0735-302929

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 16 Aug

Aug

INSTÄLLT Vandring på Upplandsleden - i trakterna kring Enköping

Söndag 16 augusti kl 9.00- ca 16.00. Vi vandrar på delar av Upplandsleden i områdena Gånsta och Bredsand. Är vädret vackert finns möjlighet att bada vid Bredsands badplats. Turens längd ca 12 km. Medtag fika för två raster. Samling kl 9.00 på Bryggargårdens parkering, Biskopsgränd för samåkning. Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng. Svårighetsnivå 2

• 30 Aug

Aug

Vandring Vilstarundan - Eskilstuna

Söndag 30 augusti kl 10.00 – ca 16.00. Vilstarundan är en åtta kilometer lång vandringsled som utgör en del av Sörmlandsleden. Leden börjar vid Vilsta friluftsområde och sträcker sig genom naturreservatet i området. Längs med vägen passeras bland annat Skjulstaberget med resterna av en fornborg, en gammal silvergruva och torpet Dalkarlstorp. Turens läng ca 8 km. Medtag fika för två raster. Samling kl 10.00 vid Vilsta friluftsområde. GPS: N 59.349087, E 16.504661. Parkeringen just efter Vilsta ridhus. Turledare: Gunnel Lejonberg 0735-302929, Ewa Häger 073-1421548. Anmälan senast fredag 28/8 till Ewa Häger 073-142 15 48. Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng. Svårighetsgrad Nivå 2

Anmälan senast fredag 28/8 till Ewa Häger 073-142 15 48. Samlingsplats Vilsta friluftsområde, Eskilstuna GPS: N 59.349087, E 16.504661 Parkeringen just efter Vilsta ridhus.

• 02 Sep - 28 Okt 2020

Okt

Mittiveckanvandring V 36-44

Varje onsdag 2 september-28 oktober, kl 10.00. Lättare kultur- och naturvandring i Västerås med omnejd för att lära känna vår stad. Vandringen genomförs i olika delar av Västerås och med olika turledare.

Vandringen tar ca 2 tim och vi tar rast för egen fika. Promenad i lugnt tempo på slät mark med fysisk distansering enligt Folhälsomyndighetens rekommendationer. Plats för samling ges på STF Västerås hemsida och i månadsbrevet. Obligatorisk föranmälan per telefon till respektive ledare.

• 02 Sep 2020

Mittiveckanvandring V 36-44

• 12 Sep 2020

Vandringens Dag 2020

STF Västerås arrangerar ingen vandring i år.