Skidturer med kort varsel Vintersäsongen 2019/2020

STF Västerås

01 Dec - 15 Mar 2020

Inte medlem
Ni som tidigare har varit anmälda till e-post listan för turer med kort varsel måste anmäla er på nytt då den lista har upphört att gälla. Du gör enklast din anmälan via e-post till: anders.sewerin@swipnet.se
Är du intresserad av att åka skidor när det finns snö? Oftast förlägger vi våra skidturer i den västmanländska vildmarken, ibland i ospårad terräng. Normalt tar vi två fikaraster. Ni som tidigare har varit anmälda till e-post listan för turer med kort varsel måste anmäla er på nytt då den lista har upphört att gälla. Kontakta Anders för att sätta upp dig på en e-postlista så får du information när en tur är på gång, oftast 1-2 dagar före tänkt tur. Du gör enklast din anmälan via e-post till: anders.sewerin@swipnet.se Ang. skridskoturer så saknas det ledare för att kunna genomföra dessa.
  • Plats: Västmanland
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Sewerin 070-252 08 58

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 01 Dec - 15 Mar 2020

Skidturer med kort varsel Vintersäsongen 2019/2020

• 08 Dec

Adventsvandring i Vedboskogen

Söndag 8 december kl 10:00 – ca 13.00 Vi promenerar till en värmande brasa med möjlighet till korvgrillning. Turens längd ca 5 km. Medtag något att grilla och fika Samling kl 10.00 vid stora parkeringen gamla Wenströmska skolan Promenad i lugnt tempo på slät mark. Svårighetsgrad nivå 1

• 12 Dec - 15 Dec 2019

Säfsenhelgen

Torsdag 12 – söndag 15 december 2019 En härlig decemberhelg i Säfsen. Vi bor i en modern stuga med 10 sängplatser. Det är blandat våningssängar och vanliga. Vädret avgör om det blir vandring, skid- eller skridskoåkning. Vi hoppas givetvis på snö och härliga skidturer.

Sista anmälningsdag 21 oktober, max 10 st deltagare. Självkostnadspris Planeringsmöte hos Lena Jansson och Ingvar Jonsson 26 november kl. 18.30. Adress Laxöringsgatan 7, Västerås. Telefon 021 – 80 33 77.

Medlem: Pris ej bestämt

• 26 Dec

Annandagspromenad

Torsdag 26 december kl 11.00 – ca 14.00. Promenad på västra sidan av Svartån Turens längd ca 4 km. Medtag fika för en rast.. Promenad i lugnt tempo på slät mark. Svårighetsgrad Nivå 1