Stadsvandring 1

STF Västerås

27 Okt 2021

Plats för samling ges på STF Västerås hemsida och i månadsbrevet.
Varje onsdag 1 september-27 oktober, kl 10.00. Lättare kultur- och naturvandring i Västerås med omnejd för att lära känna vår stad. Vandringen genomförs i olika delar av Västerås, med olika turledare och tar tar ca 2 tim. Vi tar rast för egen fika. Promenad i lugnt tempo på slät mark.
  • Samling: Tegeludden-Tegeluddsvägen , 10:00
  • Plats: Tegeludden/Fågelviken ledare Ingrid Dinesen tel 021 804838
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 01 Sep - 27 Okt 2021

• 20 Okt 2021

• 24 Okt

Historisk vandring i Surahammar

Söndag 24 oktober kl. 9.30- ca 14.00 En kombinerad vandring och kulturell upplevelse i Bergslagsmiljö. Vi börjar med ett guidat besök i Surahammars bruksmuseum, som är inrymt i en verkstadsbyggnad från 1847. Här kan man följa hela produktionskedjan från tackjärn till färdiga järnvägshjul. Efteråt gör vi en vandring i det område som är den äldsta delen av Surahammar. Samling 9.30 på Bryggaregårdens parkering för samåkning och 10.00 på Surahammars hembygdsgård Ekängsvägen 5 för de som åker direkt Medtag fika för en rast. Turledare Anders och Gunilla Träff. Svårighetsgrad Nivå 1 Promenad i lugnt tempo på slät mark

• 27 Okt 2021

• 01 Nov

STF-kväll november

Måndag 1 november kl 18.30 Program meddelas senare Plats: Kyrkbacksgården. lokal Lykttändaren. Insläpp från kl 18.00. Entré inkl fika 40 kr medlemmar 60 kr icke medlemmar Ansvarig: Ann-Marie Hindersson, 021-14 71 32.

Program meddelas senare

• 01 Dec - 28 Feb 2022

Skidturer med kort varsel Vintersäsongen 2021/2022

Är du intresserad av att åka skidor när det finns snö? Oftast förlägger vi våra skidturer i den Västmanländska vildmarken, ibland i ospårad terräng. Normalt tar vi två fikaraster. Kontakta Anders för att sätta upp dig på en e-postlista så får du information när en tur är på gång, oftast 1-2 dagar före tänkt tur. Du gör enklast din anmälan via e-post till: anders.sewerin@gmail.com Ni som tidigare har anmält er till e-postlistan behöver anmäla er på nytt. Info och Anmälan: Anders Sewerin 070- 2520858

Anmälan till e-postlistan: anders.sewerin@gmail.com Ni som tidigare har anmält er till e-postlistan för behöver anmäla er på nytt.

• 05 Dec

Adventsvandring i Vedboskogen

Söndag 5 december kl 10.00 – ca 13.00. Vi promenerar till en värmande brasa med möjlighet till korvgrillning. Turens längd ca 5 km. Medtag fika och något att grilla. Samling kl 10.00 vid Vallby centrum. Turledare: Ann-Marie Hindersson 021-14 71 32, Sven Lander. Svårighetsgrad Nivå 1 Promenad i lugnt tempo på slät mark

• 06 Dec

STF-kväll december

Måndag 6 december kl 18.30 Program meddelas senare Plats: Kyrkbacksgården, lokal Lykttändaren. Insläpp från kl 18.00. Entré inkl fika 40 kr medlemmar, 60 kr icke medlemmar. Ansvarig: Ann-Marie Hindersson, 021-14 71 32.

Program meddelas senare

• 09 Dec - 12 Dec 2021

Säfsenhelgen

Torsdag 9 december – söndag 12 december 2021. SISTA ANMÄLNINGSDAG 31/10 De senaste säsongerna har snöläget varit dåligt eller uteblivit. Vi planerar för en decemberhelg i Säfsen, men att eventuellt flytta till helgen 13 – 16 januari 2022 (högre pris då). Vi hyr stuga med våningssängar och vanliga. Sista anmälningsdag är den 31/10 2021 och max 8 personer. Helgen genomförs med reservation för eventuella coronarestriktioner. Planeringsmöte hos Lena Jansson och Ingvar Jonssom den 23/11 2021 kl. 18.30. Adress Laxöringsgatan 7. Anmälan via e-post l.jansson.i.jonsson@gmail.com eller med sms till 070-354 67 34.

SISTA ANMÄLNINGSDAG 31/10 Anmälan via e-post l.jansson.i.jonsson@gmail.com eller med sms till 070-354 67 34

Medlem: Pris ej bestämt

• 26 Dec

Annandagspromenad

Söndag 26 december kl 11.00 – ca 14.00. Promenad på östra sidan av Svartån med slutmål Vallby Friluftsmuseum och Gaggerska gårdens servering. Om det sedvanliga besöket på serveringen ej anses tillrådligt intas medhavd matsäck utomhus. Turens längd ca 4 km. Samling kl 11.00 på Bryggargårdens parkering, Biskopsgränd. Turledare: Ann-Marie Hindersson 021-14 71 32. Svårighetsgrad Nivå 1 Promenad i lugnt tempo på slät mark

• 10 Jan

STF-kväll Januari - Året som gått i ord och bild

Måndag 10 januari kl 18.30. Axplock från våra medlemmars aktiviteter det gångna året. Plats: Kyrkbacksgården. lokal Lykttändaren. Insläpp från kl 18.00. Entré inkl fika, 40 kr medlemmar, 60 kr icke medlemmar. Ansvarig: Ann-Marie Hindersson, 021-14 71 32, Anders Sewerin 070-252 08 58.

• 14 Feb

STF Västerås - Årsmöte 2022

Måndag 14 februari kl 18.30 Årsmöte för medlemmar i STF Västerås. Sedvanliga årsmötesförhandlingar med redovisning av det gångna året, val av ny styrelse, beslut angående verksamhetsplan och budget för 2022 samt inlämnade motioner och förslag. Motioner till årsmötet skall skriftligen vara inlämnade senast den 31 december 2021 till Gunnel Lejonberg, Västra Utanbygatan 14B, 722 16 Västerås eller via mejl till gunnel.lejonberg@gmail.com Ansvarig: Gunnel Lejonberg 073-530 29 29 Plats: Kyrkbacksgården lokal Lyckttändaren Västerås. Insläpp från kl 18.00. Efter årmötet serverar vi smörgåstårta, dryck, kaffe och kaka. För er som stannar efter årsmötet vill vi att ni anmäler er. Anmälan till Gunilla Träff 073-932 78 54 senast onsdag 9/2, tfn 0739 327 854. Ring eller skicka ett sms.