Vandring på Sävsjöleden

STF Värmland

04 Jul 2021

Medtag matsäck.
Vacker vandring på c 8,4 km. På ett ställe tar man sig över sjön med flotte. På vissa delar kan leden vara krävande med bl.a. våtmark utan spångar. Kör E18/E45 till avtag mot Borgvik och parkering finns vid Sävsjön.
  • Senaste datum för anmälan: 02/07
  • Samling: Sävsjöns camping , 10:30
  • Plats: Sävsjön, Grums
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Sven Åke Jacobsson, 073-8520931 eller Jan Erik Persson 054-533602

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 13 Maj

Gökotta på Kummelön/INSTÄLLT

Inställt/ Trad. gökotta på Kummelön. Vår guide, Fredrik Wilde, finns som vanligt med oss. Medtag matsäck.

Inställt på grund av Corona pandemin.

• 19 Maj 2021

ÅRSMÖTE 2021

Årsmöte 2021 Med hänsyn till det aktuella läget kopplat till corona-pandemin ska vi så långt det är möjligt bidra till att minska smittspridningen av covid-19 i samhället och inom vår egen verksamhet. Med anledning av detta önskar jag att så många som möjligt deltar via länk. Vilken länk som kommer att användas återkommer vi med inom kort.

Digitalt årsmöte. Länkar och vilken plattform som kommer att användas redovisas här inom kort. Håll utkik! Lokal för 8 personer kommer att ordnas. Ej bestämt i skrivande stund.

Medlem: Pris ej bestämt

• 29 Maj 2021

Vandring till Bräcke ängar samt besök i Fengerfors

Bräcke ängar är ett naturskönt område nära Edsleskog i norra Dalsland. Vi vandrar ca 5 eller 9 km och fortsätter sedan med bil ca 8 km till Fengerfors bruk. Dalslands mest besökta kulturutställning -Not Quite med eget stenugnsbageri och café mm.

Vi samlas vid Edsleskogs kyrka. Kör E45 till Åmål. Tag höger mot Bengtsfors i rondellen

• 12 Jun - 13 Jun 2021

Bussresa till Västergötland /INSTÄLLT

Bussresa till ett grönskande Västergötland med Kinnekulle och några intressanta stopp - Huseby, Österplana och Munkängarna. Nästa dag besök i Varnhems Kyrka med arkeologiska utgrävningar och hornborgarsjöns östra sida. Övernattning (hotellstandard) på stiftsgården i Flämslätt. Minimum 20 deltagare och max 25. Pris 2000 kr inkl. buss, logi med frukost, en lunch, 2 rätters middag och guidning i Varnhem.

Resan är inställd pga Corona pandemin.

Medlem: 2000 kr

• 04 Jul 2021

Vandring på Sävsjöleden

Medtag matsäck.

• 12 Aug 2021

Aug

Dressin i Dalsland

Vi börjar dagen med ett besök på Hembyggdsmuseet - ett riktigt nostalgimuseum. Lunch äter vi i herrgårdsmiljö på Forsbacka Golfrestaurang. Färden går sedan vidare ca. tre km med bil till till startpunkten för vår dressintur på det gamla järnvägsspåret som i sitt ursprung gått mellan Åmål och Årjäng. Vi nöjer oss med en tur längst sjöarna Nedre Kalven och Ömmeln T.o.R. ca 12 km. Sträckan är mycket vacker.

Kostnad för dressinen är ca 260 kr Lunch ca 100 kr Tag även med en egen kaffekorg.

Medlem: 360 kr