Teaterresa till Säffle

Teater

STF Värmland

13 Nov

Söndag den 13 november. Avresa från Järnvägsstationen i Kristinehamn kl 12.50 och från järnvägsstationen i Karlstad kl 13.25 Bindande anmälan till Evelyn Karlsson 0706094996 eller Margit Westlund 0703335922. Sista anmälningsdag den 1 oktober. Begränsat antal platser 20. I priset ingår bussresa, biljett, kaffe och räksmörgås i pausen.
Vi reser med Vänerbuss till Säffleoperan och ser "såsom i himmelen! Musikalversionen är baserad på Kay Pollaks prisbelönta film med samma namn. Betala gärna resan med Swish 1231317585 och ange STF teater och ditt namn eller direkt till Vänerbuss på bankgiro 5951-9538.
  • Senaste datum för anmälan: 01/10
  • Samling: Järnvägsstation i Kristinehamn kl 12.50 eller Järnvägsstationen Karlstad kl 13.25 , 12:50
  • Plats: Säffle Operan
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Evelyn Karlsson, 070-609 49 96 eller Margit Westlund 0703335922

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 08 Okt

Okt

Dagsutflykt till Liljedal, Segmon

Med börja kl 10.00 vandrar vi Kycklingleden 5,7 km, ha gärna med lite fika. Vi är tillbaka ca 12.30 och åker då till Glasbruksmuseet, där vi äter en lättare lunch. Därefter får vi en guidad tur, bildvisning och föredrag i Glasbruksmuseet. Dagen avslutas med kaffe och kaka.

Lördag den 8 oktober kl 10.00 Samling för samåkning vid Norrstrandskyrkan kl 09.00 eller vid Liljedal 10.00. Vandring Kycklingleden samt besök vid Glasbruksmuseet. Anmäl senast 4 oktober.

Medlem: 130 kr

• 13 Nov

Teaterresa till Säffle

Medlem: 795 kr

• 27 Nov

1:a advent i Norrstrandskyrkan, Karlstad

Norrstrandskyrkan byggdes 1959, hopbyggd med församlingshem och klockstapel. Arkitekt var Sten Hummel-Gumaelius.

Söndagen den 27 november kl. 11.00. Vi deltar i gudstjänsten och får sedan en visning av kyrkan. Ev. kyrkkaffe.

Medlem: Gratis