Stadsvandring i Karlstad

Stadsvandring 3

STF Värmland

13 Apr

Samling vid Mariebergsskogens parkeringsplats. Eventuell kostnad för guide tillkommer.
Vandringen går i stadsmiljö med gammal och ny bebyggelse. Vi går i villaområdena Mariebergsskogen och Sommarro och fortsätter genom Jakobsbergsskogen till det nya bostadsområdet som växer fram. Vandringen avslutas vid Naturrum i Mariebergsskogen där det finns möjlighet att köpa fika. Det går också bra att ta med egen förtäring.
  • Senaste datum för anmälan: 10/04
  • Samling: Mariebergsskogens parkering, Karlstad , 13:00
  • Plats: Karlstad
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Evelyn Karlsson 0706094996 Kerstin Bergström 0703663037

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang Vandring

• 25 Feb

ÅRSMÖTE 2023

Välkommen till Tingvallakyrkan. Föreningen bjuder på kaffe. Anmäl deltagande senast den 18 februari till Barbro Falken 0706028649 eller Margit Westlund 0703335922

Lördagen den 25 februari kl 15.00 Motioner ska vara inlämnade senast den 25 januari 2023 till sekreteraren epost bfalken2007@yahoo.se. Handlingar finns tillgängliga på hemsidan från den 18 februari 2023.

Medlem: Gratis

• 15 Mar 2023

Besök på Sola Arena

Vi besöker nya Sola Arena där friidrott, fotboll och amerikansk fotboll samsas. Vi får en presentation av verksamheten och rundvandring. Man kommer även berätta om ny verksamhet, Göta senior, som man utvecklar.

Samling vid huvudingången. Wittstockslingan 6. Kl. 13.00

• 13 Apr

Stadsvandring i Karlstad

• 14 Maj

Gökotta på Kummelön 2023

Promenera bland hundraåriga ekar och njut av fågellivet vid Kummelön, Värmlands mest populära naturreservat. Fredrik Wilde från Länsstyrelsen är traditionsenligt vår guide.

Samling för samåkning vid Norrstrand kyrkans parkering 06.30

• 20 Maj

Biologiska mångfaldens dag i Dyröns naturreservat

Ett arrangemang av STF Karlskoga/Degerfors med vandring i Dyröns naturreservat under Fredrik Wildes ledning. Vandringen är ca 5 km lång i Vänerns närhet. Medtag matsäck! Det är inte tillåtet att ha med hund, kor på bete.

Samling för samåkning vid Norrstrandskyrkan kl 08:30 eller kl 09:45 vid Visnums-Kils kyrka.

• 08 Jun

Dagstur till Sunne 2023

Vi går först en vandring på Skogsbackestigen, 4 km, äter medhavd matsäck innan vi åker ner till Rottneros park för guidad tur. Fika finns att köpa för de som önskar. Dagen avslutas med besök på Västanå teater. Inger Stinnerbom visar oss kläder från olika uppsättningar och berättar.

Samling vid Norrstrandskyrkan för samåkning 08.45 eller vid Selma spa 10.00. Medtag matsäck!

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 200 kr

• 23 Aug 2023

Aug

En sensommardag i Mangskog

Vi vandrar Herigparets vandringsled, ca 3,5 km innan vi äter lunch, soppa och hembakt bröd. Kaffe med dessert. Underhållning av Urban Andersson. Vi får också besök av en pralintillverkare. Dagen avslutas med guidad visning av kyrkan

Samling för samåkning vid Norrstrandskyrkan, Karlstad 08.45 eller vid Hertigparets vandringsled i Manskog 10.00. Lunch- soppa och hembakt bröd, kaffe och dessert ingår i priset samt guidad visning av kyrkan.

Medlem: 120 kr

Icke-medlem: 120 kr