Medlemskväll i November

placeholder for local activities whithout image.

STF Värmland

08 Nov

Vi bjuder på Musikquiz och underhållning med Bertil Engh! Välkommen till medlemskväll på Vinden, Gjuteriet. Kostnad: 50 kr inkl fika.
  • Senaste datum för anmälan: 04/11
  • Samling: Vinden, Gjuteriet , 18:00
  • Plats: Vinden, Gjuteriet
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: senast 4 november till Margit Westlund 070-333 59 22 eller Barbro Falken 070-6028649.

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 27 Sep

Kultur och skidåkning i Torsby

Vi besöker skidtunneln i Torsby där vi först får berättat om verksamheten och sedan blir visade runt. Därefter äter vi lunch på Sahlströmsgården. Mätta och belåtna går vi sedan en nyöppnad kulturstig på 4 km. Utefter stigen ligger b l a Bovilgården där vi gör ett stopp och träffar Björn Vilson. Han berättar om gården och sedan ser vi en pågående utställning av kända svenska tecknare. Vi promenerar vidare tillbaka till Sahlströmgården. Vandringen på kulturstigen tar ca 1 tim 45 min. Hemresa ca 15 30 med kaffepaus på Nils Holgersson restaurang. Avresa från Norrstrandskyrkan i Karlstad k l 09 30 och från OK i Arvika k l 09.45. Kostnad 100 kr exkl. lunch och kaffe

Medlem: 100 kr

• 06 Okt 2019

Okt

HEA-dagen/vandring på Brattforsheden

Information kommer att finnas på hemsidan.

Medlem: Pris ej bestämt

• 23 Okt

Okt

Besök på Konsumentverket i Karlstad

Konsumentverket har funnits i Karlstad sedan 2007. Målsättningen är att arbeta för att vi som konsumenter ska kunna göra medvetna val och inte råka illa ut när vi köper varor eller tjänster. Vi kommer att få information om organisationen och aktuella konsumentfrågor, tex. e-handel. Vi får möjlighet att ställa egna frågor.

• 08 Nov

Medlemskväll i November

Medlem: 50 kr

• 19 Nov

Studiebesök på Löfbergs Lila

Vi gör en timmes rundvandring i fabriken i Inre Hamn, Karlstad, därefter har vi möjlighet att dricka kaffe i kafeterian. Kostnad 20 kr exkl. kaffe. Begränsat deltagarantal, åtta personer vid varje tillfälle. Ej handikappanpassat

• 21 Nov

Studiebesök på Löfbergs Lila

• 01 Dec

1: a advent i Västerstrands kyrka, Karlstad

Samling vid Västerstrandskyrkan, Karlstad Präst Johan Husberg Efteråt dricker vi kyrkkaffe och får information om kyrkan och församlingens arbete. Ingen avgift, men lämna gärna kollekt

Medlem: Gratis

• 14 Dec

Lussevandring på Kilene, Hammarö

Samling vid Kilenegården eller vid Norrstrandskyrkan för samåkning kl 09 30. Vi vandrar 2-5 km på banorna runt Kilenegården. Medtag matsäck och vi kommer att göra en brasa för grillning.

• 12 Jan

Vintervandring i I 2 skogen

Samling kl 10 00 norr om Våxnäs Idrottsplats Vi vandrar 2-3 km på stigar och vägar i I 2 skogen. Tag med egen matsäck för grillning

• 08 Feb

Årsmöte 2020

Motioner skall vara ordföranden Barbro Falken tillhanda senast den 31 december 2019. Förslag till val bör lämnas till valberedningen senast den 31 december 2019. Årsmöteshandlingar finns tillgängliga hos ordföranden från den 1 februari 2020.

Medlem: Gratis