Besök på Solcellsfabriken i Glava

STF Värmland

15 Aug

Kostnad 80 kr exkl. lunch
Vi samlas kl 10 30 vid Älgå kyrka och församlingshem för ett besök i spiksmedjan, som ligger i närheten. Lennart Björn berättar. Vi får också en guidad visning av kyrkan. Lunch 12 00 – 13 00, sallad, bröd, dricka. kostnad 75 kr. Efter lunch vidare till Solcellsfabriken för information om företaget och visning av parken, tillverkningen mm Företaget bjuder på kaffe och kaka. Återresa ca 15 30
  • Senaste datum för anmälan: 10/08
  • Samling: Samling vid Norrstrandskyrkan, Karlstad , 09:00
  • Plats: Solcellsfabriken i Glava
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Margit Westlund 070-333 59 22 eller Sven-Åke Jakobsson 073-852 09 31

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 07 Aug

Bangolf i Skoghall

Vi samlas vid Skoghalls bangolf, Lunserudsvägen 3, Skoghall k l 18 00 och provar på att spela på deras fina 18-hålsbana. Efteråt finns möjlighet att fika i klubbens kafé.

Medlem: 50 kr

• 15 Aug

Besök på Solcellsfabriken i Glava

Kostnad 80 kr exkl. lunch

Medlem: 80 kr

• 01 Sep - 06 Sep 2019

Fjällresa till Hövringen i Rondane, Norge

Vi reser med Jönsson Buss till Hövringens Fjällstue. Där gör vi kortare och längre vandringar i den vackra fjällnaturen. Bindande anmälan till Birgitta Blomberg, 0701-76 99 98 eller Margit Westlund, 070-333 59 22 senast den 1 juni. Begränsat antal deltagare 25 personer. Kostnad för resa och del i dubbelrum 6130 SEK, enkelrum 6667 SEK (Reservation för valutaändring) I priset ingår frukost, lunchpaket, termospåfyllning, eftermiddagskaffe samt middag. Betalning sker till Jönsson Buss, bankgiro 624-4867 senast den 15 juni. De meddelar avreseplats och tid.

Medlem: 6130 kr

• 14 Sep

Höstvandring på Segerstadshalvön

Samling vid Norrstrandskyrkan kl. 09.30 eller vid Segerstads kyrka kl.10.00 för gemensam färd till utgångspunkten. Medtag matsäck. Möjlighet till grillning finns.

• 27 Sep

Kultur och skidåkning i Torsby

Vi besöker skidtunneln i Torsby där vi först får berättat om verksamheten och sedan blir visade runt. Därefter äter vi lunch på Sahlströmsgården. Mätta och belåtna går vi sedan en nyöppnad kulturstig på 4 km. Utefter stigen ligger b l a Bovilgården där vi gör ett stopp och träffar Björn Vilson. Han berättar om gården och sedan ser vi en pågående utställning av kända svenska tecknare. Vi promenerar vidare tillbaka till Sahlströmgården. Vandringen på kulturstigen tar ca 1 tim 45 min. Hemresa ca 15 30 med kaffepaus på Nils Holgersson restaurang. Avresa från Norrstrandskyrkan i Karlstad k l 09 30 och från OK i Arvika k l 09.45. Kostnad 100 kr exkl. lunch och kaffe

Medlem: 100 kr

• 06 Okt

Okt

HEA-dagen

Konsumentverket har funnits i Karlstad sedan 2007. Målsättningen är att arbeta för att vi som konsumenter ska kunna göra medvetna val och inte råka illa ut när vi köper varor eller tjänster. Vi kommer att få information om organisationen och aktuella konsumentfrågor, tex. e-handel. Vi får möjlighet att ställa egna frågor. Samling vid Tage Erlandergatan 8A.

• 19 Nov

Studiebesök på Löfbergs Lila

Vi gör en timmes rundvandring i fabriken i Inre Hamn, Karlstad, därefter har vi möjlighet att dricka kaffe i kafeterian. Kostnad 20 kr exkl. kaffe. Begränsat deltagarantal, åtta personer vid varje tillfälle. Ej handikappanpassat

• 21 Nov

Studiebesök på Löfbergs Lila

• 01 Dec

1: a advent i Västerstrands kyrka, Karlstad

Samling vid Västerstrandskyrkan, Karlstad Präst Johan Husberg Efteråt dricker vi kyrkkaffe och får information om kyrkan och församlingens arbete. Ingen avgift, men lämna gärna kollekt

Medlem: Gratis

• 14 Dec

Lussevandring på Kilene, Hammarö

Samling vid Kilenegården eller vid Norrstrandskyrkan för samåkning kl 09 30. Vi vandrar 2-5 km på banorna runt Kilenegården. Medtag matsäck och vi kommer att göra en brasa för grillning.

• 12 Jan

Vintervandring i I 2 skogen

Samling kl 10 00 norr om Våxnäs Idrottsplats Vi vandrar 2-3 km på stigar och vägar i I 2 skogen. Tag med egen matsäck för grillning

• 08 Feb

Årsmöte 2020

Motioner skall vara ordföranden Barbro Falken tillhanda senast den 31 december 2019. Förslag till val bör lämnas till valberedningen senast den 31 december 2019. Årsmöteshandlingar finns tillgängliga hos ordföranden från den 1 februari 2020.

Medlem: Gratis