BESÖK I HAGFORS

Studiebesök

STF Värmland

17 Apr

Det krävs att vi blir minst 20 personer för att resan skall bli av.
Vi samlas vid Monica Zetterlunds museet för dagens första programpunkt. Därefter äter vi lunch på Brukshotellet. Efter lunch kommer Jens Fischer, kommunalråd i Hagfors, och berättar om kommunalt arbete. På hemväg stannar vi till på Torfolks Gård där vi blir guidade i växthuset och i saft- och sylttillverkningen. Vi avslutar med ett besök i gårdsbutiken där vi även kan dricka kaffe.
  • Senaste datum för anmälan: 11/04
  • Samling: Monica Zetterlund Museet , 10:50
  • Plats: Hagfors
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Barbro Falken 070-6028649 eller Margit Westlund 070-3335922

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 11 Mar

Konstvandring i Orrholmsgaraget

Vi går en guidad tur i garaget och får se en ansenlig mängd konstnärliga utsmyckningar med bl.a. Karlstads största konstverk i offentlig miljö. Det invigdes i november 2020. Orrholmsplan

Medlem: 50 kr

• 27 Mar

VANDRING PÅ ACKSJÖLEDEN

Vi vandrar ca 7 km alt. 3,5 km. Vandringen går i omväxlande natur. Leden går genom hällmarkstallskog, blåbärsgranskog och fuktiga lövskogar i olika åldrar. Den passerar små tjärnar, myrar och ett vackert odlingslandskap vid Herrån och Acksjön. Medtag matsäck.

Medlem: 20 kr

• 31 Mar

Årsmötet 13 februari -21 är Inställt

Årsmötet för STF Lokalavdelning Värmland den 13 februari är inställt pga Covid-19. Nytt datum kommer att meddelas inom kort. Vi hoppas kunna genomföra det under april/maj.

Årsmötet för STF Lokalavdelning Värmland den 13 februari är inställt.

Medlem: Gratis

• 17 Apr

BESÖK I HAGFORS

Det krävs att vi blir minst 20 personer för att resan skall bli av.

Medlem: 140 kr