1: a advent i Västerstrands kyrka, Karlstad

Kyrkobesök

STF Värmland

01 Dec

Samling vid Västerstrandskyrkan, Karlstad Präst Johan Husberg Efteråt dricker vi kyrkkaffe och får information om kyrkan och församlingens arbete. Ingen avgift, men lämna gärna kollekt
  • Samling: Västerstrands kyrka, Karlstad , 10:00
  • Plats: Västerstrands kyrka, Karlstad
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Birgitta Blomberg 070-176 99 98 eller Evelyn Karlsson, 070-609 49 96

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 23 Okt

Okt

Besök på Konsumentverket i Karlstad

Konsumentverket har funnits i Karlstad sedan 2007. Målsättningen är att arbeta för att vi som konsumenter ska kunna göra medvetna val och inte råka illa ut när vi köper varor eller tjänster. Vi kommer att få information om organisationen och aktuella konsumentfrågor, tex. e-handel. Vi får möjlighet att ställa egna frågor.

• 08 Nov

Medlemskväll i November

Vi bjuder på Musikquiz och underhållning med Bertil Engh! Välkommen till medlemskväll på Vinden, Gjuteriet. Kostnad: 50 kr inkl fika.

Medlem: 50 kr

• 19 Nov

Studiebesök på Löfbergs Lila

Vi gör en timmes rundvandring i fabriken i Inre Hamn, Karlstad, därefter har vi möjlighet att dricka kaffe i kafeterian. Kostnad 20 kr exkl. kaffe. Begränsat deltagarantal, åtta personer vid varje tillfälle. Ej handikappanpassat

• 21 Nov

Studiebesök på Löfbergs Lila

• 01 Dec

1: a advent i Västerstrands kyrka, Karlstad

Medlem: Gratis

• 14 Dec

Lussevandring på Kilene, Hammarö

Samling vid Kilenegården eller vid Norrstrandskyrkan för samåkning kl 09 30. Vi vandrar 2-5 km på banorna runt Kilenegården. Medtag matsäck och vi kommer att göra en brasa för grillning.

• 12 Jan

Vintervandring i I 2 skogen

Samling kl 10 00 norr om Våxnäs Idrottsplats Vi vandrar 2-3 km på stigar och vägar i I 2 skogen. Tag med egen matsäck för grillning

• 08 Feb

Årsmöte 2020

Motioner skall vara ordföranden Barbro Falken tillhanda senast den 31 december 2019. Förslag till val bör lämnas till valberedningen senast den 31 december 2019. Årsmöteshandlingar finns tillgängliga hos ordföranden från den 1 februari 2020.

Medlem: Gratis