STF Värend inför Kulturnatten 2021

placeholder for local activities whithout image.

STF Värend

30 Jan - 31 Dec 2021

Inför kulturnatten den 30 jan har Stf Värend låtit göra ett bildspel som kommer att publiceras på kommunens sociala kanaler. Länk till bildspelet: https://drive.google.com/file/d/1lYYQLB4W7aTSYfvroZWEt3uTVGbA_0Mm/view?usp=drive_web
  • Plats: Växjö kommuns sociala kanaler
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 01 Jan - 31 Dec 2021

Aktiviteter 2021

Här hittar du aktuell information från vår lokalavdelning. Under fliken AKTUELLT finns program för våren 2021 samt övrig information.

Från och med 17 maj hoppas vi på lättade restriktioner och har därför lagt in två nya aktiviteter och ett årsmöte som kommer att genomföras med poströstning.

Medlem: Pris ej bestämt

• 30 Jan - 31 Dec 2021

STF Värend inför Kulturnatten 2021

Medlem: Gratis

• 18 Maj

Årsmöte 2021

Kallelse till årsmötet och formulär för röstning har skickats ut via brev, e-post och sms. Rösterna ska vara Stf Värend tillhanda senast fredagen den 7 maj. Övriga villkor finns på denna sida under fliken "Dokument"

OBS! Eftersom restriktionerna på grund av pandemin förlängts kommer årsmötet att genomföras genom poströstning.

Medlem: Gratis

• 19 Maj

Rundvandring i Åryds bruksmiljö

Följ med på en rundvandring i Åryds bruksmiljö. Bruket grundades på 1640-talet av holländaren Arnold de Rees. Tillverkningen utgjordes av bl a grytor, spadar, järnspett, hästskor m m. Storhetstiden inträffade under senare hälften av 1700-talet. Bruket blev byggnadsminne 1997. Guidning av hembygdsföreningen.

Utflykten kommer att genomföras endast om det är i linje med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Det har dock aviserats att efter den 17 maj får upptill 500 personer samlas utomhus.

Medlem: 40 kr

• 27 Maj 2021

Rundvandring i Växjö centrum

Mårten Segerberg är f d stadsträdgårdsmästare i Växjö. Han tar oss med på en rundvandring i Växjö centrum. Vi får bekanta oss med stadens vackra träd, buskar och annan grönska.

Medlem: 40 kr