Vandring till Lunsentorpet

03 Okt

Okt

Inte medlem
Har du hört talas om det berömda Lunsentorpet, men aldrig tagit dig dit? Nu har du chansen! Tillsammans med Flerspråkiga naturvägledare från Upplandsstiftelsen och STF Uppsala kan du nu få hänga med på en vacker vandring från Sunnerstagropen till Lunsentorpet. Vi samlas på parkeringen vid Sunnerstagropen klockan 10.00 och vandrar i gemensam trupp in i skogen och vidare mot Lunsentorpet. Aktiviteten är öppen för alla, gratis men föranmälan krävs till stfuppsala@gmail.com senast den 26 september. VAR: Samling vid Sunnerstagropens parkering (närmaste busshållsplats heter ”Sunnerstabacken”) NÄR: 3 oktober klockan 10.00 ANMÄLAN: Anmälan till stfuppsala@gmail.se senast 26 september. Max 20 personer.? KOSTNAD: Gratis INFORMATION ANGÅENDE COVID-19: Vi håller avstånd och är utomhus? UTRUSTNING: Ta med egen utrustning, något att sitta på och egen matsäck/dryck FRÅGOR: Ulrika Wetterholm, 070 770 56 13
  • Senaste datum för anmälan: 26/09
  • Samling: Sunnerstagropens parkering , 10:00
  • Plats: Lunsen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ulrika Wetterholm, 070 770 56 13

Typ av aktivitet: Vandring

• 12 Sep

Utematlagning med världens mat

Drömmer du om att lära dig laga mat utomhus? Nu har du chansen! Upplandsstiftelsen, Biotopia och STF Uppsala samarrangerar utematlagning med världens mat i Sunnerstagropen den 12 september klockan 13.00-16.00. Aktiviteten är öppen för alla, gratis och ingen anmälan krävs (förutsatt att det är okej med rådande restriktioner vid tidpunkten). Om aktiviteten: Mat smakar som bäst ute tillsammans med andra, visst är det så? På den här aktiviteten samlas vi utomhus runt elden och lagar mat från världens alla hörn. Vill du laga någon speciell mat så går det bra att ta med eget att grilla. Vi tipsar om goda saker att laga, bjuder på provsmakning och går igenom vad som gäller när man grillar eller eldar i naturen. Med oss har vi guider som talar både persiska, arabiska, engelska, tyska och svenska såklart! VAR: Vindskyddet i Sunnerstagropen (närmaste busshållplats heter ”Sunnerstabacken”)? NÄR: 12 september klockan 13.00-16.00 ANMÄLAN: Drop-in, ingen anmälan krävs (om det är ok utifrån rådande restriktioner)? KOSTNAD: Gratis INFORMATION ANGÅENDE COVID-19: Vi håller avstånd och är utomhus? UTRUSTNING: Ta med egen utrustning samt något eget att grilla

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis