STF Umeregionen Lokalavdelning

STF Umeregionen Lokalavdelning - Lingonvägen 12, 90339 Umeå

Våra kommuner

Bjurholm, Nordmaling, Robertsfors, Umeå, Vindeln, Vännäs

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Umeregionen Lokalavdelning

Aktuellt

Vi är mitt uppe i en pandemi, vilket självklart påverkar vår lokalavdelning på många olika sätt. Vi har valt att fortsätta genomföra utomhusaktiviteter till vårterminen 2021 för att guida våra medlemmar till nya spännande platser i vårt närområde.

Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och överväger noga varje aktivitet och hur den genomförs på ett så smittsäkert sätt som möjligt. Bedömer vi att vi inte kan genomföra aktiviteten på ett säkert sätt, väljer vi att ställa in den.

För dig som medlem är det viktigt att känna till följande:

Trots att vi värnar om miljön vill vi så länge vi är inne i pandemin att ni tar er till våra aktiviteter så säkert som möjligt och då förordar vi färdmedel där du inte beblandas med andra. Det vill säga, vi uppmanar våra deltagare att undvika samåkning och kollektiva färdmedel. Vi försöker också att lägga våra aktiviteter på platser där det är gott om parkeringsplatser eller lätt att ta sig till med cykel.

På alla våra aktiviteter uppmanar vi till att hålla avstånd, tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns. På våra aktiviteter finns det alltid tillgång till handsprit.

Har du minsta symtom som kan tyda på smitta så hoppas vi att du tar ansvar och stannar hemma. Du är välkommen till våra aktiviteter när du känner sig frisk!

Vi tar alltid närvaro med namn och mailadress på våra deltagare. Detta för att lätt kunna skicka ut information om smitta har uppstått efter en aktivitet.

När vi så småningom åter börjar med inomhusaktiviteter kommer vi att begränsa antalet deltagare.

Vi gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg när du deltar på våra aktiviteter och har du frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.