Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Vandring på Holmön - Kvarkens artrika pärla

placeholder for local activities whithout image.

STF Umeregionen

14 Jun

Inte medlem
OBS INSTÄLLT Söndag 14 juni kl. 9.00 - 18.30. Samling på P-platsen V om jvgstn Umeå C för samåkning. Färjan avgår 10.00. Ingen anmälan behövs, det är bara att komma. Välkommen!
Per Hansson följer upp sitt föredrag och visar oss artrikedomen i verkligheten. 8-10 km vandring, åter med färjan kl 17. Ta med matsäck för en heldagsutflykt.
  • Samling: P-platsen V om jvgstn Umeå C , 09:00
  • Plats: Holmön
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Calle Hallgren 070 554 4928

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang Naturarrangemang

• 31 Maj

Cykel- och vandringstur längs Tavelsjöleden

Vi cyklar den nya dragningen av Tavelsjöleden 7,5 km från Gamla bron via Tvärån och Rödberget till Forslundagymnasiet . Där äter vi lunch vid dammen. Sedan vandrar vi, tillsammans med de som valt att ansluta vid Forslunda med bil, till Hamptjärnsstugan och går tillbaka till Forslunda via Tjälamarksberget som bjuder på fina berghällar och blockterräng. Totalt blir det 5,5 km till fots. Vandringen tar 2 timmar exklusive e.m.-fika på berget.

Söndag 31 maj kl. 10.30 - 16.00 (cykel och vandring). Kl 12.30 - 15 (enbart vandring). Samling med cykel uppe på den norra delen av Gamla bron i Umeå kl 10.30. Alternativ: den som inte vill cykla från stan, utan bara vandra, kan ansluta kl 12.30 vid Forslunda på parkeringen intill Hissjövägen vid Forslundagymnasiet. Åter vid parkeringen ca kl 15. Åter i stan med cykel ca kl 16. Anmälan behövs inte - det är bara att komma till respektive samlingsplats. Välkommen!

Icke-medlem: Gratis

• 14 Jun

Vandring på Holmön - Kvarkens artrika pärla

Icke-medlem: 50 kr

• 23 Aug

Aug

Vandring Lotsstigen, Stubbsand - Skagsudde

Kommer så småningom

Söndag 23 augusti kl.09.30 - 17.00. Samling på P-platsen V om jvgstn. Umeå C.

Icke-medlem: Gratis