Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Cykel- och vandringstur längs Tavelsjöleden

Låglandsvandring 3

STF Umeregionen

31 Maj

Inte medlem
Söndag 31 maj kl. 10.30 - 16.00 (cykel och vandring). Kl 12.30 - 15 (enbart vandring). Samling med cykel uppe på den norra delen av Gamla bron i Umeå kl 10.30. Alternativ: den som inte vill cykla från stan, utan bara vandra, kan ansluta kl 12.30 vid Forslunda på parkeringen intill Hissjövägen vid Forslundagymnasiet. Åter vid parkeringen ca kl 15. Åter i stan med cykel ca kl 16. Anmälan behövs inte - det är bara att komma till respektive samlingsplats. Välkommen!
Vi cyklar den nya dragningen av Tavelsjöleden 7,5 km från Gamla bron via Tvärån och Rödberget till Forslundagymnasiet . Där äter vi lunch vid dammen. Sedan vandrar vi, tillsammans med de som valt att ansluta vid Forslunda med bil, till Hamptjärnsstugan och går tillbaka till Forslunda via Tjälamarksberget som bjuder på fina berghällar och blockterräng. Totalt blir det 5,5 km till fots. Vandringen tar 2 timmar exklusive e.m.-fika på berget.
  • Samling: Gamla bron, N brofästet Umeå C , 10:30
  • Plats: Umeå
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ingemar Nilsson 070 636 5650 och John Cumberbatch 070 307 87 08.

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 31 Maj

Cykel- och vandringstur längs Tavelsjöleden

Icke-medlem: Gratis

• 14 Jun

Vandring på Holmön - Kvarkens artrika pärla

Per Hansson följer upp sitt föredrag och visar oss artrikedomen i verkligheten. 8-10 km vandring, åter med färjan kl 17. Ta med matsäck för en heldagsutflykt.

OBS INSTÄLLT Söndag 14 juni kl. 9.00 - 18.30. Samling på P-platsen V om jvgstn Umeå C för samåkning. Färjan avgår 10.00. Ingen anmälan behövs, det är bara att komma. Välkommen!

Icke-medlem: 50 kr

• 23 Aug

Aug

Vandring Lotsstigen, Stubbsand - Skagsudde

Kommer så småningom

Söndag 23 augusti kl.09.30 - 17.00. Samling på P-platsen V om jvgstn. Umeå C.

Icke-medlem: Gratis