Vandring vid havet i Borstahusen, Landskrona, 16 maj

STF Sydvästra Skåne

16 Maj 2021

Inte medlem
Vi samlas på parkeringen vid kiosken i Lill-Olas, Borstahusen och gör en rundvandring i vacker kuperad terräng längs med havet. Vandringen är ca. 1 mil lång och tar ungefär 4 timmar inklusive fikapaus med medhavd matsäck.
  • Senaste datum för anmälan: 13/05
  • Samling: Parkeringen vid kiosken i Lill-Olas, Borstahusen , 10:00
  • Plats: Borstahusen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Peder Jonsson; peder.jonsson1@telia.com

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 15 Maj 2021

-21 Aktivitetsdag Kullatorpet

Välkommen till Kullatorpet för att hjälpa till med skötseln av vår mysiga raststuga. Vi börjar med att inta den medhavda frukosten, om möjligt utomhus, för att sedan ta itu med små och stora arbetsuppgifter. Det finns alltid någon uppgift för alla. P g a Covid-19 har vi ingen gemensam måltid innan vi åker hem. Om vädret tillåter så gör vi en kortare vandring. Ta gärna med både oömma och varma kläder. För att minska smittorisken är vi utomhus så mycket som möjligt. Väl mött!

Vi samlas kl 09.30 på torpet. Anmäl gärna ditt deltagande till Bengt Dahlvig, kullatorpet99@gmail.com eller ring/SMS:a till 070-966 71 10

Icke-medlem: Gratis

• 16 Maj 2021

Vandring vid havet i Borstahusen, Landskrona, 16 maj

Icke-medlem: 50 kr

• 22 Maj 2021

Vandring Vieåleden, 22 maj

Under 4 - 4½ timme vandrar vi 12 km på Vieåleden som med sina omgivningar utgör ett av norra Skånes finaste områden och är väl värt ett besök.

Svårighetsgrad: Lätt Ha bra fotbeklädnad. Det kan vara blött på vissa partier. Vägbeskrivning: Kör till Vittsjö. I Vittsjö tar du höger vid skylt Verum/Osby. OBS! I Verum ta höger vid skylt Osby. Fortsätt här mot samlingsplatsen, p-plats Hörlinge ängar utemuseum. Deltagarantal: 10

Icke-medlem: 50 kr

• 12 Jun 2021