Natur och kultur längs sundet

STF Sydvästra Skåne

31 Okt 2021

Inte medlem
Vandringen tar cirka 5 timmar, beroende på hur länge vi stannar i Sofiero.
Vi startar vid Kärnan i Helsingborg och slutar vid Helsingborg C. Vandringen leder oss på landborgsleden med några utvikningar norrut till Sofiero. I Sofiero gör vi en paus, med möjlighet att titta på parken. Här äter vi också vår medhavda mat.
  • Senaste datum för anmälan: 28/10
  • Samling: Kärnan i Helsingborg , 10:00
  • Plats: Helsingborg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Holmgren på 0708306399 eller anders.holmgren55@gmail.com

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 30 Okt 2021

Okt

Stadspromenad "Kartan över oss"

STF Sydvästra Skåne arrangerar en annorlunda vandring i samarbete med Riksteatern Lund. Vandringen, som sker på egen hand styrs av dina val av svar på ett antal frågor om framtiden. Man börjar med att ladda ner en app som sedan fungerar som din guide på vandringen. Vandringen tar cirka 1 timma och vid vandringens slut bjuder vi på summering och lite after hike. Start och mål är vid Lunds Stadsbibliotek, Sankt Petri kyrkogata 6 i Lund.

OBS du behöver ha en telefon med internetanslutning och hörlurar för att kunna genomföra vandringen. Vandringen sker i ditt eget tempo.

• 31 Okt 2021

Natur och kultur längs sundet

Vandringen tar cirka 5 timmar, beroende på hur länge vi stannar i Sofiero.

• 13 Nov 2021

Aktivitetsdag Kullatorpet

Under hösten träffas vi fyra gånger på Kullatorpet för att sköta vår mysiga raststuga. Vi börjar med att inta den medhavda frukosten, om möjligt utomhus, för att sedan ta itu med små och stora arbetsuppgifter. Det finns något för alla! När vi är klara så har du möjlighet att för endast 40 kr delta i vår gemensamma lunch. Om vädret tillåter så gör vi en kortare vandring. Ta gärna med både oömma och varma kläder. För att minska smittorisken kommer vi även under hösten att vara utomhus så mycket som möjligt. Välkommen!

Vi samlas kl 09.30 på torpet. Anmäl dig till: 13 nov: Christian Lannerberth; lannerberth@gmail.com eller 073 - 506 12 02

Icke-medlem: Gratis

• 01 Dec 2021

Aktivitetsledarträff

Nuvarande, tidigare och nya aktivitetsledare får en möjlighet att träffas för att utbyta idéer och erfarenheter och för att tillsammans skapa ett trevligt och varierat program inför våren 2022. Ta gärna med förslag på aktivitet/er och datum. Om du inte har möjlighet att delta så skicka dina aktiviteter med datum till ceciliawhitehorn67@gmail.com Vi bjuder på något lättare att äta. Hjärtligt välkommen!

Du som är intresserad av att få veta mer om vad det innebär att hålla i en aktivitet i vår förening är särskilt välkommen!

Icke-medlem: Gratis

• 12 Dec 2021

Adventsmässa med kyrkkaffe

Adventsgudtjänst med efterföljande kyrkkaffe på Kullatorpet är en gammal tradition i föreningen som vi nu återupptar. Vi samlas i Genarps kyrka för att delta i adventsgudtjänsten kl 11. Vi får därefter en kort presentation av denna unika 1500-tals kyrka innan vi kör upp till Kullatorpet. Där möts vi av härlig stugvärme och god fika. Om vädret tillåter blir det en kortare promenad i Kullatorpets omgivningar för dem som känner för det.

Meddela om du vill samåka med någon mellan Genarp och Kullatorpet.

Medlem: Pris ej bestämt

• 19 Feb 2022