Höstpromenad i Alnarpsparken

STF Sydvästra Skåne

15 Nov 2020

Inte medlem
OBS! Tyvärr ställs promenaden den 18 oktober in då ingen har anmält sig till den.
Kom till Alnarpsparken och gå en lugn promenad bland ekorrar, fåglar och andra djur. Se hur årstiden påverkar naturen i kulturlandskapet. Vi passar på att fika tillsammans. Kom och prata lite och träffa folk från styrelsen i lokalavdelningen. Ta med egen fika, kaffet kokar vi.
  • Senaste datum för anmälan: 12/11
  • Samling: Alnarpsgården (Bobos hjärta) , 12:00
  • Plats: Alnarpsparken
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jessica Roswall, SMS till 0735-849414

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 07 Nov 2020

Konst vid Snogeholm

Kom och var med på en trevlig vandring i Snogeholms strövområde. Turen är ca 10 km med huvudvikten på de fina konstföremål som är i skogen. Vi avslutar med ett stopp för grillning och trevligt umgänge.

Kom ihåg korven eller annat till grillen.

• 07 Nov 2020

Aktivitetsdag Kullatorpet

Välkommen till Kullatorpet för att hjälpa till med skötseln av vår mysiga raststuga. Vi börjar med att inta den medhavda frukosten för att sedan ta itu med små och stora arbetsuppgifter. Det finns alltid någon uppgift för alla. Dagen avslutas med en gemensam måltid till självkostnadspris och om vädret tillåter så gör vi en kortare vandring. Ta gärna med oömma kläder. Om vädret passar så blir det en del målningsarbete i aug och sept. Väl mött!

Vi samlas kl 09.30 på torpet. Anmälan görs till: OBS! Söndag 30/8: Marie Sehlin; marie_sehlin@hotmail.com alt 070-2325323 senast 27 augusti. Lö 19/9: Runa Einarsson; runa.einarsson@gmail.com alt 0709-299692 eller Ywa Daugaard; ywaisolbyn@telia.com alt 070-7788812 senast 16 september. Lö 10/10: Cecilia Whitehorn; ceciliawhitehorn67@gmail.com alt 070-4771881 eller Krister Hilmersson; krister@hilmersson.nu alt 070-2090550 senast 7 oktober. Lö 7/11: Camilla Ekberg; ckekberg@gmail.com alt 073-9544768 eller Jan-Erik Ekberg; janeric.ekberg@gmail.com alt 070-9655600 senast 4 november

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 15 Nov 2020

Höstpromenad i Alnarpsparken

• 05 Dec 2020

Glöggmingel och hugg din egen julgran

Gör julgranshämtningen till något speciellt. Kom och mingla, drick lite glögg, kokkaffe eller annat gott och hugg julgranen i trevlig atmosfär hos Göran på Norregården i Dalby.

Ange antal personer samt kontaktuppgifter vid anmälan. Max 20 familjer.