Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Historisk promenad i södra Bjärred

Båttur

STF Sydvästra Skåne

13 Sep 2020

Inte medlem
Deltagaravgiften betalas på plats. Ingen anmälan behövs.
Denna eftermiddag går vi på historisk promenad i södra Bjärred. Promenaden avslutas med kaffe på museet. Ett samarrangemang med Hembygdsföreningen i Lomma kommun.
  • Samling: Gamla stationen, Bjärred , 14:00
  • Plats: Gamla stationen, Bjärred
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Birgitta Nilsson; birnil03@yahoo.se eller 070-601 16 18 (gärna SMS)

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 12 Sep 2020

Vandringens dag - Vandring och after-hike

Välkommen att vandra med oss på Vandringens dag! Vi startar från Genarps idrottsplats och vandrar i lugnt tempo till vår raststuga Kullatorpet där vi äter vår medhavda matsäck. Efter långlunchen styr vi sedan åter mot Genarp. Vi gör även några mindre pauser under vandringens gång. När vi kommer tillbaka bjuder föreningen på after-hike i gröngräset.

Mer info kommer.

Medlem: Pris ej bestämt

• 13 Sep 2020

Historisk promenad i södra Bjärred

Deltagaravgiften betalas på plats. Ingen anmälan behövs.

Medlem: 30 kr

Icke-medlem: 30 kr

• 03 Okt 2020

Okt

Fossiljakt i Tykarpsgrottan

Välkommen på fossiljakt nere i gruvan, en omtyckt aktivitet som tilltalar alla åldrar. Vi får först en guidad visning i gruvan och när vi kommer tillbaka till Stora salen börjar fossiljakten. Alla får verktyg och spannar, och man letar efter fossiler i kalksanden. De fossiler man hittar får man rengöra och lägga ner i sin egna fyndpåse och man får givetvis behålla alla fossiler man hittar. Guide finns på plats hela tiden för att hjälpa till att artbestämma fossilerna. Efter fossiljakten samlas vi för avslutning och för att krypa igenom Tomtegången på väg upp ur gruvan. Aktiviteten tar ca 1½ h och tänk på att ha oömma kläder och skor då man blir rätt smutsig av aktiviteten. Ta med matsäck som vi gemensamt kan äta efter besöket.

Kostnaden är 100 kr/person (250 kr för icke-medlem) och gäller både barn och vuxen.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 250 kr