Hälsovandring i skogarna runt Tyringe

STF Sydvästra Skåne

02 Okt 2021

Inte medlem
Vi går i rask takt, mellan pauserna.
Vi vandrar en 15 kilometers slinga med start och mål vid Tyringe Järnvägsstation. Dit kan man ta sig med Skånetrafiken. För ev. samåkning hör av er till mig. Vandringen startar kl 10:00 och vi är ute cirka 6 timmar inklusive två rejäla pauser och tillfällen för att ta bilder mm.
  • Senaste datum för anmälan: 29/09
  • Samling: Tyringe järnvägsstation , 10:00
  • Plats: Tyringe
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Holmgren; anders.holmgren55@gmail.com, 0708-306399

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 02 Okt 2021

Hälsovandring i skogarna runt Tyringe

Vi går i rask takt, mellan pauserna.

Icke-medlem: 50 kr

• 02 Okt 2021

Aktivitetsdag Kullatorpet

Under hösten träffas vi fyra gånger på Kullatorpet för att sköta vår mysiga raststuga. Vi börjar med att inta den medhavda frukosten, om möjligt utomhus, för att sedan ta itu med små och stora arbetsuppgifter. Det finns något för alla! När vi är klara så har du möjlighet att för endast 40 kr delta i vår gemensamma lunch. Om vädret tillåter så gör vi en kortare vandring. Ta gärna med både oömma och varma kläder. För att minska smittorisken kommer vi även under hösten att vara utomhus så mycket som möjligt. Välkommen!

Vi samlas kl 09.30 på torpet. Anmäl dig till: 4 sept: Birgitta Nilsson; birnil03@yahoo.se eller 070 - 601 16 18; 2 okt: Runa Einarsson; runa.einarsson@gmail.com eller 070 - 929 96 92; 13 nov: Christian Lannerberth; lannerberth@gmail.com eller 073 - 506 12 02

Icke-medlem: Gratis

• 05 Okt 2021

Okt

Stadspromenad "Det medeltida Lund"

Hur var det att leva i Lund under medeltiden? Var det verkligen den mörka tid man läst om? Hur såg det ut i staden, hur luktade det, hur gammal blev man? Gick du säker på gatan om natten eller gällde att kunna försvara sig? Detta och mycket annat intressant kommer du att få höra om under denna promenad ledd av Jacques Schultze. Promenaden är ett samarrangemang med Konstföreningen Lundensia vid Lunds universitet.

Promenaden tar ca 1 ½ timme. Betalning görs i förväg till föreningens swish 123 544 79 90 eller bankgiro 391-2409.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 09 Okt 2021

Vandring Stenbrottsrundan Stockamöllan

Lätt vandring på 10 km som går på asfalterad väg och skogsvägar. Lugnt tempo. Vandringen tar ca 3½ timme. Antal deltagare: 10 st

Samlingsplats: på väg 13 genom Stockamöllan finns en öppen plats där det står en gammaldags gatubelysning i järn. På ett stort hus står där dessutom Handelsbod. På denna plats tänker vi parkera.

Icke-medlem: 50 kr

• 13 Nov 2021