Blomstervandring 2

STF Sydvästra Skåne

15 Maj 2021

Inte medlem
Vi samlas kl 09.30 på torpet. Anmäl gärna ditt deltagande till Bengt Dahlvig, kullatorpet99@gmail.com eller ring/SMS:a till 070-966 71 10
Välkommen till Kullatorpet för att hjälpa till med skötseln av vår mysiga raststuga. Vi börjar med att inta den medhavda frukosten, om möjligt utomhus, för att sedan ta itu med små och stora arbetsuppgifter. Det finns alltid någon uppgift för alla. P g a Covid-19 har vi ingen gemensam måltid innan vi åker hem. Om vädret tillåter så gör vi en kortare vandring. Ta gärna med både oömma och varma kläder. För att minska smittorisken är vi utomhus så mycket som möjligt. Väl mött!
  • Senaste datum för anmälan: 12/05
  • Samling: Kullatorpet , 09:30
  • Plats: Kullatorpet
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 24 Apr 2021

Allsång på Operan, 24 april

Rickard Söderberg är konferencier och allsångsledare. Rickard har också med sig gästartister. Kom med och sjung!

Mer information kommer.

Medlem: Pris ej bestämt

• 25 Apr 2021

Vårvandring på Söderåsen, 25 april

Vi samlas på parkeringen vid Klåverödsdammen och gör en rundvandring i vacker kuperad terräng. Vandringen är ca. 1 mil lång och tar ungefär 4 timmar inklusive fikapaus med medhavd matsäck.

Anmälan görs till Peder Jonsson; peder.jonsson1@telia.com

• 15 Maj 2021

Icke-medlem: Gratis

• 16 Maj 2021

Vandring vid havet i Borstahusen, Landskrona, 16 maj

Vi samlas på parkeringen vid kiosken i Lill-Olas, Borstahusen och gör en rundvandring i vacker kuperad terräng längs med havet. Vandringen är ca. 1 mil lång och tar ungefär 4 timmar inklusive fikapaus med medhavd matsäck.

• 22 Maj 2021

Vandring Vieåleden, 22 maj

Under 4 - 4½ timme vandrar vi 12 km på Vieåleden som med sina omgivningar utgör ett av norra Skånes finaste områden och är väl värt ett besök.

Svårighetsgrad: Lätt Ha bra fotbeklädnad. Det kan vara blött på vissa partier. Vägbeskrivning: Kör till Vittsjö. I Vittsjö tar du höger vid skylt Verum/Osby. OBS! I Verum ta höger vid skylt Osby. Fortsätt här mot samlingsplatsen, p-plats Hörlinge ängar utemuseum. Deltagarantal: 10

• 12 Jun 2021

Icke-medlem: Gratis