Adventsmässa med kyrkkaffe

STF Sydvästra Skåne

12 Dec 2021

Inte medlem
Meddela om du vill samåka med någon mellan Genarp och Kullatorpet. Priset är ungefärligt (självkostnadspris + 20 kr i besöksavgift Kullatorpet) och betalas på plats med swish eller kontant.
Adventsgudtjänst med efterföljande kyrkkaffe på Kullatorpet är en gammal tradition i föreningen som vi nu återupptar. Vi samlas i Genarps kyrka för att delta i adventsgudtjänsten kl 11. Vi får därefter en kort presentation av denna unika 1500-tals kyrka innan vi kör upp till Kullatorpet. Där möts vi av härlig stugvärme och god fika. Om vädret tillåter blir det en kortare promenad i Kullatorpets omgivningar för dem som känner för det.
  • Senaste datum för anmälan: 08/12
  • Samling: Genarps kyrka , 11:00
  • Plats: Genarps kyrka/Kullatorpet
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Cecilia Whitehorn, ceciliawhitehorn67@gmail.com eller 070-4771881 (gärna SMS)

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 27 Nov 2021

Långvandring för morgonpigga

Vi träffas klockan 09:00 vid tågstationen i Perstorp och går en runda på 24 kilometer som avslutas där vi startar. Vi äter vår medhavda mat på de två matpauser som vi kommer att göra. Vandringen har inga större backar och går till stor del på lättrampade stigar och vägar.

Vi går i raskt tempo men tar pauser med jämna mellanrum.

Icke-medlem: 50 kr

• 30 Nov 2021

Mystik på museet

Hör guiden berätta spännande historier om mord och spökerier. Vems är de tunga stegen i Borgarhuset? Vad hände egentligen den där mörka kvällen på området den 7 september 1829 och finns det verkligen en mördad ärkebiskop i Dekanhusets källare? Detta och mycket mer får du veta om du deltar i denna visning. Om du vågar förstås...?

Följ med på en gåtfull och ryslig visning på Kulturen i Lund.

Medlem: 125 kr

Icke-medlem: 175 kr

• 01 Dec 2021

Aktivitetsledarträff

Nuvarande, tidigare och nya aktivitetsledare får en möjlighet att träffas för att utbyta idéer och erfarenheter och för att tillsammans skapa ett trevligt och varierat program inför våren 2022. Ta gärna med förslag på aktivitet/er och datum. Om du inte har möjlighet att delta så skicka dina aktiviteter med datum till ceciliawhitehorn67@gmail.com Vi bjuder på något lättare att äta. Hjärtligt välkommen!

Du som är intresserad av att få veta mer om vad det innebär att hålla i en aktivitet i vår förening är särskilt välkommen!

Icke-medlem: Gratis

• 12 Dec 2021