HÅLL DIG UPPDATERAD!

STF Sunnerbo

04 Jan - 31 Dec 2022

Vi följer löpande riktlinjer och rekommendationer från STF centralt och Folkhälsomyndigheten. För att snabbt kunna anpassa oss till gällande riktlinjer - exempelvis när det gäller gruppstorlek. Ändringar i programmet kan komma att göras med kort varsel. Anmäl dig till våra e-postutskick så får du både påminnelser om kommande aktiviteter och information om eventuella förändringar i vårprogrammet. Kontakta gärna aktivitetsansvarig eller någon i styrelsen om du känner dig osäker inför en viss aktivitet.
  • Plats: Sunnerbo
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 04 Jan - 31 Dec 2022

HÅLL DIG UPPDATERAD!

Medlem: Gratis

• 29 Sep 2022

Vandring längs Lagaån med Krister Wahlström

Fågelkännaren Krister Wahlström, guidar och gör oss uppmärksamma på fågellivet längs Lagaån. Efter denna tidiga vandring smakar kaffet på Lilla Hembageriet, särskilt gott.

Torsdag 29 september träffas vi vid Godsmagasinet kl.8.00. Info: Bertil Nilsson 070-5448508

• 05 Okt 2022

Okt

Företagsbesök ATAB-trappfabriken i Agunnaryd

Trappfabriken övertogs 2002 av fyra medarbetare, som sedan dess driver fabriken, som har en stor kundkrets även utomlands. Konstruktion och beredning av produktionsunderlag görs i speciella program. Då varje trappa är unik, måste även alla underlag för produktionen göras om för varje trappa. Om allt detta kommer vd Lennart Jonsson att berätta om, samtidigt som han guidar oss runt i lokalerna. Efter besöket äter vi lunch hos K-G Waldemars i Södra Ljunga. Kostnad: Resa + lunch

Onsdag 5 oktober träffas vi vid ICA Maxi Ljungby klockan 9.30 för samåkning. Info och anmälan: Karl-Erik Larsson 070-6428310.

• 10 Okt 2022

Okt

Reseträff

Vi berättar och visar bilder från sommarens resa till Kalmar/ Öland. Kostnad: 40 kr.

Måndag 10 oktober kl.18.00 i Allianskyrkan Hångersvägen 32 Ljungby. Anmälan till Jan-Erik Hult 0372-14786, 070-4226271

Medlem: 40 kr

• 21 Nov 2022

Kulturell trivselkväll

Vi träffas och njuter av gröt och skinksmörgås. Underhållning bjuds under kvällen av lokala krafter, diktläsning, vi sjunger allsång och deltar i diverse sociala inomhusaktiviteter. Kostnad: 80kr

Måndag 21 november kl.17.00 i Allianskyrkan Hångersvägen 32 Ljungby. Anmälan: May Svensson 070-8620744 eller Jan-Erik Hult 0372-14786, 070-4226271

Medlem: 80 kr

• 07 Feb 2023

Årsmöte 2023

Sedvanliga årsmötesförhandlingar, servering och underhållning.

Tisdag 7 februari 2023 kl. 18.00 i Allianskyrkan Hångersvägen 32 Ljungby. Anmälan: May Svensson 070-8620744 eller Jan-Erik Hult 0372-14786 eller 070-4226271.