Utflykt till Haverö i västra Medelpad

STF Sundsvall-Timrå

05 Jun 2021

Inte medlem
Lördag 5 juni Samling vid Nytorget kl. 08.30 Medlemspris 250:- icke medlem 300:- inkl. guidning, fika och sopplunch Info och anmälan: Guy Karlsson 070-6276868, Anders Norberg 073-1570585 Anmälan senast 24 maj
Vårt första stopp blir vid vackra Haverö strömmar där vi fikar. Vidare till Eldnäsets Flottningsmuseum. Avslutningen blir Haverö Hembygdsgård där vi äter en sopplunch
  • Senaste datum för anmälan: 24/05
  • Samling: Nytorget Sundsvall , 08:30
  • Plats: Haverö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Guy Karlsson 070-6276868

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 01 Jan - 12 Jun 2021

Gemensamt för alla aktiviteter

Deltagaravgift är 40 kr/pers om inte annat anges. Betalas med swish till nr. 1233461571 eller kontant på plats. Obligatorisk anmälan via tel eller sms. Begränsat antal deltagare. Samlingsplats se resp. aktivitet. På grund av de nu rådande restriktionerna och med hänsyn till olika parters osäkerhet att kunna göra en säker planering, kan vi inte sätta datum på alla aktiviteter. Uppdatering kommer att ske via hemsidan och i vissa fall via e-post. På en del av aktiviteterna står det "Datum återkommer vi med", det betyder att vi kommer att lägga ut datum, tid och samlingsplats m.m. på hemsidan www.svenskaturistforeningen.se/stfsundsvall-timra och även skicka via e-postlistan i god tid före aktivitetens startdatum. Du som är STF medlem, anmäl dig till våra e-postutskick så får du både påminnelser om kommande aktiviteter och information om eventuella förändringar av vinter/vårprogrammet. Skicka din e-postadress till oss på: stfsundsvalltimra@stfturist.se

Medlem: Gratis

• 15 Maj 2021

Besök på Tynderö kryddor

Maria Österborg ger oss information om sin verksamhet. Vi bjuds på smakprov av olika tesorter och vi kan handla med oss kryddor från Kryddbodens egen odling.

Lördag 15 maj kl. 11.00 Info och anmälan: Leena Hedman 070-2571070, Anders Norberg 073-1570585 Anmälan senast 10 maj

• 29 Maj 2021

Gökotta

I år beger vi o9ss till Gubbråtorpet i Galtström. Medtag varma kläder, matsäck och ett glatt humör.

Lördag 29 maj Samling vid Nytorget kl. 07.00 eller vid vägkorsningen i Galtström 07.30 Info och anmälan: Eva Norén 076-8064104, Guy Karlsson 070-6276868

• 02 Jun 2021

Kyrkobesök Lidens nya och gamla kyrka

Vi besöker både Lidens nya kyrka och den nyligen fint renoverade gamla kyrkan. Information och guidning samt fika i sockenstugan

Onsdag 2 juni Samling vid Nytorget kl. 17.00 eller Lidens nya kyrka kl. 18.00 Info och anmälan: Guy Karlsson 070-6276868, Per-Olof Andreasson 070-6956222 Anmälan senast 25 maj

• 05 Jun 2021

Utflykt till Haverö i västra Medelpad

Medlem: 250 kr

Icke-medlem: 300 kr

• 12 Jun 2021

Fäbodvallen Vallenbodarna i norra Hälsingland

Skogsvandringen startar i Gårdsjön 09.15 och till fäboden är det 2,5 km (5 km t.o.r.) Där intar vi medhavd matsäck och får information av Ingrid Törnqvist, som berättar om livet på fäbodvallen och Vallstigen. Det finns också en kortare Naturstig på fäboden att utforska för den som önskar.

Lördag 12 juni Samling Nytorget kl. 08.30 eller vid vägskälet Årskogen-Gårdsjön kl. 09.10 Info och anmälan: Eva Norén 076-8064104, Guy Karlsson 070-6276868