Vandringens dag - Krampan med omgivningar

STF Strängnäs Turistförening

11 Sep

Inte medlem
Lördag 11 september. Samling med egna bilar vid Vårdcentralen Strängnäs kl.10.00 ( obs dag och tid ).
STF har utnämnt den andra lördagen i september till Vandringens dag. Vi går en omväxlande runda i Marvikarnas spännande omgivningar. Ta med matsäck.
  • Samling: Vårdcentralen Strängnäs , 10:00
  • Plats: Åkers Bergslag
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Magnus Ericsson 070-211 30 12

Typ av aktivitet: Vandring

• 04 Sep - 05 Sep 2021

Vandrarhemshelg på Rånö i Nynäshamns skärgård

Hösten är en utmärkt tid att besöka skärgården, eftersom det är varmt både i vattnet och på land. I år är det premiär för Rånö, granne med Utö. Öarna är bekanta bl.a. genom Evert Taubes diktning. Vi åker med egna bilar till Nynäshamn, där vi tar båten över Mysingen. Kostnad ca 600 (650) kr för båt, logi och gemensam middag. Kostnad för biltransport och p-avgift tillkommer.

Helgen 4-5 september. Begränsat antal. Bindande anmälan senast 1 augusti till Birgitta Karlsson, 072-503 60 86 eller annan styrelseledamot. Restplatser kan finnas därefter.

Medlem: 600 kr

Icke-medlem: 650 kr