Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandrarhemshelg i skärgården

Båttur 3

STF Strängnäs Turistförening

05 Sep - 06 Sep 2020

Inte medlem
Lördag-söndag 5-6 september. Intresseanmälan, snarast, bindande anmälan senast 25 juli till Birgitta Karlsson 072-503 60 86 eller annan styrelseledamot. Restplatser kan finnas därefter.
Hösten är en utmärkt tid att besöka skärgården, eftersom det är varmt både i vattnet och på land. I år återvänder vi till naturreservatet Sävö, en gammal knutpunkt för segelleder i Stockholms södra skärgård. Vi samåker i egna bilar till Källviks brygga, där vandrarhemmet möter med båt (ca 10 min överfart). På ön finns en trekilometersslinga av Sörmlandsleden, flera badplatser, båtar finns att låna och fisket är fritt. Kostnad ca 580 (630) kr för båttransport, logi, guide, gemensam middag och frukost. Biltransport tillkommer. Samlingsplats Vårdcentralen Strängnäs. Tidpunkt ej bestämd.
  • Senaste datum för anmälan: 25/07
  • Samling: Vårdcentralen Strängnäs
  • Plats: Södermanland
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Birgitta Karlsson 072-503 60 86

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 30 Aug

Aug

2020

INSTÄLLD. Vandring vid Mälsåker. Flyttas till söndag 30 augusti.

Vi börjar vandringssäsongen med en tur på Selaön i närheten av Mälsåker. Lars Ödman guidar oss på kända och okända stigar.

Söndag 12 april. Samåkning från Vårdcentralen Strängnäs kl 09.00.

• 05 Sep - 06 Sep 2020

Vandrarhemshelg i skärgården

Medlem: 600 kr

Icke-medlem: 650 kr

• 12 Sep

Vandringens dag - Vandring på sköna stigar

STF har utnämnt den andra lördagen i september till Vandringens dag. Kom med oss och vandra på sköna stigar. Vi startar vid Ulva i Åkers bergslag och rundar Visnaren. Området bjuder på storslagen och sjörik vildmarksnatur. Ta med matsäck och något du vill grilla.

Lördag 12 september kl 09.00. Samåkning från Vårdcentralen Strängnäs.

Icke-medlem: Gratis

• 13 Sep

2020

Inställd Äventyrsdag vid Ulva.

Vi samarbetar bl. med Studiefrämjandet, Friluftsfrämjandet, Naturskyddsföreningen och Ornitologerna. Prova på paddling, klättring och grottkrypning, bygg en fågelholk, baka pinnbröd, titta på fåglar, lär dig göra upp eld och mycket annat. Ta med korv om du vill grilla.

Söndag 13 september kl 11-15. Dags i gen för den populära äventyrsdagen för hela familjen vid Ulva, mellan Åkers Styckebruk och Skottvång.

• 27 Sep

2020

Inställd. Vandring på Vinön - Hjälmarens pärla. Flyttas till Söndag 27 september.

Denna dag reser vi en bra bit iväg. I Hampetorp tar vi färjan över och utforskar sedan Vinön till fots, ca 7 km på stigar och vägar. Ön är en liten pärla. Många blir överraskade över det lugn som råder här ute. Naturen är ständigt närvarande, omväxlande och vacker.

Söndag 7 juni. Samåkning från Vårdcentralen Strängnäs kl 09.00.

Icke-medlem: Gratis