Tunnbinderi - ett spännande hantverk

STF Strängnäs Turistförening

04 Mar

Inte medlem
Lördag 4 mars. Samåkning från Vårdcentralen Strängnäs kl 09.00. Anmälan till Åke Edler, 070-696 12 92 och betalning till plusgiro 479 01 11-1 senast 10 februari.
I vackra Högsjö strax utanför Vingåker tillverkar Thorslundkagge tunnor av ek för vin, whisky och andra drycker. Gammal hantverkstradition, eld och vatten gör att tunnorna ger rätt arom åt innehållet. Här finns också Spritmuseums samling av 14 stora historiska ekliggare/ölfat, som användes till punschlagring under slutet av 1800-talet. Kostnad för guidad visning 250(300)kr. Transport tillkommer.
  • Senaste datum för anmälan: 10/02
  • Samling: Vårdcentralen Strängnäs , 09:00
  • Plats: Högsjö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Åke Edler 070-696 12 92

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 08 Feb

Välkommen till årsmötet!

Välkommen till en trevlig träff där du har möjlighet att säga din mening om lokalavdelningens verksamhet. Vi bjuder som vanligt på kaffe och smörgåstårta samt gratislotteri.

Onsdag 8 februari kl 19.00 i Olivehällkyrkans lokaler, Vallbyvägen 35, Strängnäs

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis